Yankee Startet 27.Juni.2006 Del på Facebook Startet 27.Juni.2006 Noen som vet hvor mange grader fortenning det skal være på Mercrusier 7.4l 1994 mod. Har verkstedbok, men der står det bare NOTE3, skjønner ikke hva de mener for det er ikke noen fornuftige fotnoter til diagrammet Har hørt at den skal være 8 grader, men dette skulle jeg helst vite litt sikkert da.... Sitér dette innlegget Link to post
Båtnissen Svart 28.Juni.2006 Del på Facebook Svart 28.Juni.2006 Hei, Start opp på 8 grader fortenning du! De fleste motorer jeg har satt sammen har alt fra 6-12 gr. Her er det mye å gå på. Hvis din motor skal gå på 8 gr, så står det i verkstedhåndboka at tenning settes på 8 gr +- 2 gr. Så, din motor kan gå på 8-10 gr 6-8 gr. Sjønner du? Vi mekanikere hører når motor går best,vi tar den på øret som vi sier. Da må jeg forklare hva øret hører etter: turtall,,,,,, La oss si at din motor skal ha 8 gr, så vrir du fordeler til 6 gr,,Da går turtall ned og motor sliter likksom litt,,vri til 8 gr,,turtall øker. Fra 8 gr til 10 gr blir turtall enda høyere og fusken kommer innimellom. Sett den på 8 gr og prøv! Du gjør ikke noe galt!!!!! Hilsen Båtnissen Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 28.Juni.2006 Del på Facebook Svart 28.Juni.2006 Hei Mener å huske at dette står skrevet på plast dekslet som er over luftfilteret/flammefangeren Det som verre er kanskje å vite hvor mange grader hver strek på nede på veivakselen indikerer? -Knut Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Yankee Svart 29.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2006 har stilt den inn på 8grader, gradene sto inngravert ved strekene. Hadde stilt den inn på "feelingen" først, og da var den på 8 grader når jeg satte på blinklampa. Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 29.Juni.2006 Del på Facebook Svart 29.Juni.2006 Du finner også dette under specs. i brukerhåndboka. Du kan laste den ned fra Marinepower.com MVH Chaos Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.