Jump to content

Tenningspunk Mercrusier 7.4l


Yankee

Recommended Posts

Noen som vet hvor mange grader fortenning det skal være på Mercrusier 7.4l 1994 mod. Har verkstedbok, men der står det bare NOTE3, skjønner ikke hva de mener for det er ikke noen fornuftige fotnoter til diagrammet :confused: Har hørt at den skal være 8 grader, men dette skulle jeg helst vite litt sikkert da....

Link to post
Share on other sites

Hei, Start opp på 8 grader fortenning du! De fleste motorer jeg har satt sammen har alt fra 6-12 gr.

Her er det mye å gå på. Hvis din motor skal gå på 8 gr, så står det i verkstedhåndboka at tenning settes på 8 gr +- 2 gr. Så, din motor kan gå på 8-10 gr 6-8 gr. Sjønner du?

Vi mekanikere hører når motor går best,vi tar den på øret som vi sier.

Da må jeg forklare hva øret hører etter: turtall,,,,,, La oss si at din motor skal ha 8 gr, så vrir du fordeler til 6 gr,,Da går turtall ned og motor sliter likksom litt,,vri til 8 gr,,turtall øker.

Fra 8 gr til 10 gr blir turtall enda høyere og fusken kommer innimellom.

Sett den på 8 gr og prøv! Du gjør ikke noe galt!!!!!

Hilsen Båtnissen :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Hei

Mener å huske at dette står skrevet på plast dekslet som er over luftfilteret/flammefangeren

 

Det som verre er kanskje å vite hvor mange grader hver strek på nede på veivakselen indikerer?

 

-Knut

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...