Jump to content

KAD 43 lekkasje i ferskvann


M/B Shanty

Recommended Posts

Kjølevæsken lekker en eller annen plass. ca 1 liter på 1 time. kan ikke se lekasjer noen plass. dette kom etter at den ene termostaten tok kvelden og motoren kom opp i 100 grader. noen ideer il hvor man skal starte feilsøking? vanskelig å komme til maskinen (skarpnes 9100). eieren av båten driver med feilsøking nå, så gode forslag motaes med kjempe takk!!

 

Affe

Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn

Link to post
Share on other sites

Hvor lenge var motoren over 100 grader og hvor høyt kom temperaturen egentlig ? Mye kan ha skjedd her, selv om vi må velge å tro det beste. Topp kan ha vridd seg, slik at den må slipes og ny topppakning må på plass. eller det kan være andre ting. Tviler på at kjøler plutselig skulle lekke pga. dette.

Svein H

Link to post
Share on other sites

Hei. Toppen på disse tåler mye.

Det som kan skje er evt lekkasje mellom topp og manifold. det er en gummiring bakenfor eksosporten på bakerste sylinder. Sjekk også denn lille slangen mellom turbo og termostathus. den kan smelte hvis manifolden er veldig varm. Ett kort rør mellom termostathus og eksosmanifold med o- ringer på samt gummiringen mellom termostathus og vannpumpe. Ellers kan det være pakning mellom manifold og turbo. Man kan også brenne hull i manifold mellom eksos og ferskvann.

Ring meg gjerne da jeg har jobbet mye med disse motorene.

 

mvh Håvar, 91596272

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...