M/B Shanty Startet 28.Juni.2006 Del på Facebook Startet 28.Juni.2006 Kjølevæsken lekker en eller annen plass. ca 1 liter på 1 time. kan ikke se lekasjer noen plass. dette kom etter at den ene termostaten tok kvelden og motoren kom opp i 100 grader. noen ideer il hvor man skal starte feilsøking? vanskelig å komme til maskinen (skarpnes 9100). eieren av båten driver med feilsøking nå, så gode forslag motaes med kjempe takk!! Affe Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
Regent Svart 28.Juni.2006 Del på Facebook Svart 28.Juni.2006 Hei Det som jeg tenker er ingen synlig lekasje ut og intet vann i olje=kjølere. Få kjølerene trykktestet Lykke til Sitér dette innlegget Hei og hå Regent Link to post
Svein H Svart 29.Juni.2006 Del på Facebook Svart 29.Juni.2006 Hvor lenge var motoren over 100 grader og hvor høyt kom temperaturen egentlig ? Mye kan ha skjedd her, selv om vi må velge å tro det beste. Topp kan ha vridd seg, slik at den må slipes og ny topppakning må på plass. eller det kan være andre ting. Tviler på at kjøler plutselig skulle lekke pga. dette. Sitér dette innlegget Svein H Link to post
håvar Svart 29.Juni.2006 Del på Facebook Svart 29.Juni.2006 Hei. Toppen på disse tåler mye. Det som kan skje er evt lekkasje mellom topp og manifold. det er en gummiring bakenfor eksosporten på bakerste sylinder. Sjekk også denn lille slangen mellom turbo og termostathus. den kan smelte hvis manifolden er veldig varm. Ett kort rør mellom termostathus og eksosmanifold med o- ringer på samt gummiringen mellom termostathus og vannpumpe. Ellers kan det være pakning mellom manifold og turbo. Man kan også brenne hull i manifold mellom eksos og ferskvann. Ring meg gjerne da jeg har jobbet mye med disse motorene. mvh Håvar, 91596272 Sitér dette innlegget Link to post
Regent Svart 29.Juni.2006 Del på Facebook Svart 29.Juni.2006 (redigert) Enig med deg der Sven H, skulle ikke gå lekk pga tempøkning, men når en ikke finner lekkasje noen plass, så kan jo grunnen til tempøkning på motor komme av at det allerede var en lekk før termostat tok kveld. Redigert 29.Juni.2006 av Regent (see edit history) Sitér dette innlegget Hei og hå Regent Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.