Soningen Startet 29.Juni.2006 Del på Facebook Startet 29.Juni.2006 (redigert) Har en liten overbygd med påhenger. Ønsker å kvitte meg med denne og tenker meg en bruktbåt som kan passe til 2 voksene, også til bruk vinterstid. Muligheter for overnatting. Tenker meg følgende: 18-22 fot Selvlensende Innenbords m. diesel Ikke hekkaggregat Overbygd kabin/lugar (ikke presenning) normal gangfart min. 12 knop Maks 150' Er ikke særlig bevandret i båttyper. Vil være svært takknemlig for forslag. Soningen Redigert 29.Juni.2006 av Soningen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Vannvidd Svart 29.Juni.2006 Del på Facebook Svart 29.Juni.2006 Seilbåt vil jeg si. Selv om du mest sannsynlig virker som du er ute etter motorbåt/snekke. Seilbåt gjør opplevelsen på sjøen til noe helt annet. Og helt klart til det bedre. Egenskapene til seilbåter gjør også at du tåler mye mer vær, og er mye mer stabil i grov sjø og vind. For å ikke glemme at du knapt bruker bensin/diesel. Det å forflytte seg på havet, kun ved hjelp av naturkrefter er ganske spesielt. Man blir ganske ydmyk etterhvert av hele opplevelsen , og jo mer man lærer om vær, vind og strømmer desto bedre klarer man å jobbe med det hele. Seilinga blir med erfaringen man lærer mer og mer spesiell. Det er ikke bare å kjøre fra A til Å, navigasjon, og se etter landmerker. Vinden blir din venn, som du underveis samarbeider med alle ombord for optimal framdrift. Man får i min mening en større naturopplevelse, på en utrolig avstressende måte. Litt vanskelig å sette ord på det, men det er det som gjør deg ydmyk, rolig og glad. Ettersom man stadig har progresjon med å lære seiling, så får man også stadig positive opplevsler i form av den framgangen. Seilmiljøet er også litt spesielt, og veldig inkluderende. Medseilere vinker nesten alltid ute på fjorden, og ellers på brygga el. snakkes og diskuteres det alltid. Det er endeløst av temaer, og ellers mange fine røverhistorier. Denne "samhørigheten" syns jeg sier mye om hvor stort seiling blir for en.. Generasjon har heller ingenting å si, som jeg syns er ganske positivt også! Men beste av alt?.. Det er når seilene er heist opp, og at du endelig kan skru av den bråkete motorn... Da blir det helt utrolig deilig å leve Sitér dette innlegget Link to post
jonol Svart 29.Juni.2006 Del på Facebook Svart 29.Juni.2006 Hansvik har 20 og 23 fot. Tobias har flere modeller mellom 18 og 23 fot. Alle med innenb. motor og rett aksel. Sitér dette innlegget Det er tryggere på havet enn på veiene ! Link to post
Keiko Svart 29.Juni.2006 Del på Facebook Svart 29.Juni.2006 Er det ikke en båt som GP 700? Høres ut som det er en båt som stemmer til beskrivelsen Sitér dette innlegget Link to post
Soningen Svart 29.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2006 Hei folkens. Takker for gode forslag. Er nok noe med motor jeg er ute etter ja. Kan godt være av eldre årgang. Noen av forslagene var på båter som langt overgikk hva jeg hadde tenkt meg å legge i det. Var kanskje litt uklar med prisantydningen. Mente 150 000 kr. Har funnet en selv som er noe i genren jeg tenker meg. Den såkalte Vi Menn båten, Mørebas 7200. Er nok flere varianter skjønner jeg. Har sett en med fast overbygg. Finnes det andre merker med tilsvarende løsninger? Soningen Sitér dette innlegget Link to post
Brum Svart 29.Juni.2006 Del på Facebook Svart 29.Juni.2006 Er litt på tynn is, men hva med noe sånt'a? http://www.tobias.no/ Ellers lykke til - kanskje den mest spennende og givende tiden - midt i søkefasen! ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.