Jump to content

WEB Kamera - Helgøysund Marina (Rogaland)


6921

Recommended Posts

Uff og uff!

 

Her sitter jeg på jobben...vært her noen timer allerede, 24 grader inne på kontoret....

Også kommer Dere trekkende med web kamera som gjør at jeg kan se på alle herligheten inne på stjernarøy!! Uff og Uff :wink: , blank sjø...varmt og fint ser det ut til...

 

Satser på at dere får besøk av en gammel mørebas noen ganger i løpet av sumaren..

Link to post
Share on other sites

Uff og uff!

 

Her sitter jeg på jobben...

 

 

 

Ja fy f............ skal jobbe hele helga,konge vær og greier,

var ute å fisket makrell fra onsdag te torsdag måtte dra inn fra det flotte båtværet igår . :headbang::headbang::headbang:

 

Stiligt med web kamera sitter her og oppdaterer hele veien så får jeg med meg hvordan folk legger te, :lol::lol:

langt fra å sitte på svaberget men en kald bjørnunge å følge med med på livet men :lol::lol:

Redigert av fjordbris (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Er kamera nede eller kanskje brannmuren på jobb som stopper tilgangen til kamera. Får frem siden men ikke webkamera :confused:

 

Ja nå fristet det med en tur til Stjernarøy igjen, svingte innom for noen uker siden på vei til haugesund men det ble en noe kort stopp.

 

Snart helg og tid for båtliv :drink: Kuuuult med Web cam så kan vi sjekke stemmingen i Helgøysund

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Jeg vil heller tro problemet - som også jeg opplever - ligger vel så mye i den tekniske løsningen som er valgt for å hente ut bildet. Problemet er at bildet hentes ut gjennom port 1083 (se etter kolon som følger ip-nummeret i webadressen). Det vil nok være adskillig flere brannmurer over det ganske land som vil avvise en slik forespørsel. Default for Web-sider er port 80, og her er de aller, aller fleste brannmurer åpne. Med bruk av port 80, så behøver heller ikke portnummer angis.

 

Webadresen bildet nå (førsøkes) hentet fra er som følger http://194.19.22.147:1083/Jpeg/CamImg.jpg

 

Jeg vil anbefale marinaen å gjøre om på dette - i alle fall om målet er at flest mulig skal få tilgang.

 

Ronald

Link to post
Share on other sites

Betyr bare at port 1083 da er åpen hos deg / i din brannmur.

 

Det som hentes ned er forøvrig et enkelt jpg-bilde (som sikkert byttes ut med jevne mellomrom, f.eks. x antall ganger i minuttet), og således er det ikke så rart at du får det til selv om film, lyd og annen "streaming" etc. av data er sperret.

 

Ronald.

Link to post
Share on other sites

Det kan se ut for at IT avdelingen i AkerKværner er litt vell ivrig i å sperre uønsket info inn i vårt nettverk.

:yesnod:

Det er jo såvidt vi får lov til å lese båtplassen. Alle sider som inneholder "forum" i navnet er automatisk sensurert fra it-avdelingen. Mange debattsider har en link som inneholder "forum", da er de automatisk sensurert. Og halvparten av de "morsomme" filmsnuttene og bildene som legges ut her er også sperret. hørt sånt. Får vi ikke lov til å bruke arbeidstida til å surfe på nettet? :lol:

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Som nevnt: Vi er i oppstarten av dette (web kamera) og vi erkjenner at vi har noen utfordringer. Det jobbes med de og jeg håper at vi kan ha en 100% løsning klar i løpet av neste uke. I dag er det mao en 80% løsning. Når det gjelder port 1084 vet jeg at enkelte nettverk / brannmur har problemer. "Helgøusynd"

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...