Jump to content

Humminbird ekkolodd- bra nok eller ?

Lophius

Recommended Posts

Kvirfor skulle ikkje det vere bra nok?

Dei har iallfall god service, mista signalet på svingerinngangen og rekna med å måtte bytte svingar. I butikken ville dei gjerne sende inn ekkoloddet først, i tilfelle det var nok med software oppdatering(har sikkert hendt før..). Og det var det, fekk loddet tilbake nokre dagar seinare, slapp å betale ei einaste krone for frakt og arbeid. Loddet var 5-6år gamalt.

De fleste produsenter som Humminbird, Eagle, Garmin er helt greie lodd til fritidsbruk. Spørs hva du skal bruke loddet til. Fiske eller kun se dybde. Til profesjonelt bruk ville jeg anbefalt Lowrance, Furono, Raython, Simrad eller JMC med gjennomgående svinger. Selv har jeg et JMC farvelodd som går til 1000 m.

Kjøpte et Humminbird NS25 kombinert ekkolodd og kartplotter i -98 eller -99.

Står montert ute når jeg bruker det:

Bilde

Har brukt det i storm og stille, sol og regn, ja kraftig regn og, uten å pakke det inn eller beskytte det på noen annen måte. Aldri hatt problemer med det.

Mvh,

Kjell

LA3939 har endret brukernavn

Humminbird er en stor produsent av ekkolodd, noen som har erfaringer med kvalitet, holdbarhet, svakheter ? Vurderer et vanntett til ca. 2000-2500.

Kvalitet og holdbarhet er veldig god, vet ikke om noen slike som har "gitt opp". Vil være et trygt kjøp.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...