Jump to content

Selge deler over nettet, hva med frakt og betaling?


ET

Recommended Posts

Når jeg selger eller kjøper på nettet så er det kjøper som betaler frakt - skal du være sikker på å få betaling så send varen i postoppkrav.

Sist jeg solgte noe avtalte jeg med kjøper at han kunne betale varen og fraktkostnad på forskudd og da sparte han postoppkravsbeløpet.

 

Norgespakke koster kr. 100,00 (+/- 40,00) avhengig av størrelse - max 35 kg.

Link to post
Share on other sites

Det normale er vel at kjøper betaler frakt, med mindre annet er avtalt. På dyre ting er postoppkrav greiest. Men hvis det ikke er snakk om så store verdier så er både forskudds- og etterskudds betaling vel så vanlig. Som regel så prøver man å danne seg et inntrykk av den man handler med på forhånd, og velger oppgjørsmetode ut fra dette. Slik har i alle fall jeg gjort det. Har ikke blitt lurt så langt, men blir det vel kanskje en gang...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Har også best erfaring med postoppkrav. Synes det er en trygghet både når jeg kjøper og selger.

Som selger vet jeg at jeg får pengene mine, og når jeg kjøper vet jeg at pakken har kommet før jeg betaler den (vet fortsatt ikke hva som er i pakkan da, men...)

Har aldri hatt noen problemer med det.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...