Xtian Startet 30.Juni.2006 Del på Facebook Startet 30.Juni.2006 Hei, klarte å knekke tenningsnøkkelen inne i tenningslåsen. Finnes det noen lur måte å få ut få ut den delen av nøkkelen som ble sittende i låsen slik at vi kan bruke reservenøkkelen i steden, eller er ny tenningslås eneste løsningen? Christian 8-) Sitér dette innlegget Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt. Link to post
Nautilus Svart 30.Juni.2006 Del på Facebook Svart 30.Juni.2006 Med en knekket tenningsnøkkel ville jeg forsøkt å sette bitene sammen med lynlim, for deretter å forsøke å dra nøkkelen ut når limet har herdet. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.Juni.2006 Del på Facebook Svart 30.Juni.2006 Kanskje du kan prøve med en magnet? Alternativt en liten nebbtang Lynlim er jeg litt skeptisk til - har erfart at det flyter mer utover enn jeg setter pris på og får du lynlim i låsen kan du slenge den. Sitér dette innlegget Link to post
Gismo Svart 30.Juni.2006 Del på Facebook Svart 30.Juni.2006 Om du sørger for at nøkkelen står i 0 stilling bør det ikke være umulig å få lirket den ut. Har gjort det på bil noen ganger, på min tidligere deltidsjobb hos viking. Gismo Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 30.Juni.2006 Del på Facebook Svart 30.Juni.2006 Anbefater at du holder deg langt unna lim. Det kan gi mer vansker enn bistand. Det er mulig at en meget kraftig magnet kan hjelpe deg. Dersom du har mulighet for å demontere tenningslåsen og forsiktig borre opp avbrukket nøkkel vil jeg anbefale det. Sitér dette innlegget Link to post
emilskj Svart 30.Juni.2006 Del på Facebook Svart 30.Juni.2006 (redigert) Hei Det er bare å gå på med tynne nåler og godt mot og pirke ut nøkkelstubben. Kan du få fjernet noen deksler rundt, eller demontert låsen, kan du kanskje komme til fra side eller bak også. Har gjort dette med hell på bil. Men vær forsiktig, låsen min ble litt slakk etter litt for harhendt behandling, men hvis man lirker litt med nøkkelen, så funker den da Mvh Emil Redigert 30.Juni.2006 av emilskj (see edit history) Sitér dette innlegget Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.Medlem av Forbundet Kysten Link to post
880 Svart 30.Juni.2006 Del på Facebook Svart 30.Juni.2006 Har du sjekket undersiden av låsen ? Er kansje et hull her/nøkkelprofilen går helt igjennom sylinderen. Da er det bare noe som passer og dytte opp..... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
classic fiberglass Svart 30.Juni.2006 Del på Facebook Svart 30.Juni.2006 Jeg hadde også en knekt nøkkel i min gamle Kiekhaefer Mercury tenningslås, en glup kamerat sa at det var kurant, TRYKKLUFT.. det fungerte for meg i allefall, fikk ut biten og fikk lagd ny nøkkel. Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
eysteind Svart 30.Juni.2006 Del på Facebook Svart 30.Juni.2006 Har somregel klart å få ut brukne nøkler med en tynn spisstang. Sitér dette innlegget Link to post
Brannmann Svart 30.Juni.2006 Del på Facebook Svart 30.Juni.2006 I de fleste tilfeller er det som bmo skriver et hull på undersiden for å dytte ut nøkkelbiten, hullet trenger ikke være større enn at en stoppenål går inn. Du sier ikke noe om type tenningslås , så det er mulig du må demontere noe på låsen for å komme til. Hvis det er umulig å få ut biten ,så trøst deg med at dette er et av de "billigste" havarier du garantert vil komme ut for i løpet av et forhåpentligvis laaaangt båtliv. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 30.Juni.2006 Del på Facebook Svart 30.Juni.2006 så trøst deg med at dette er et av de "billigste" havarier du garantert vil komme ut for i løpet av et forhåpentligvis laaaangt båtliv. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Whistler Svart 1.Juli.2006 Del på Facebook Svart 1.Juli.2006 Lynlim er jeg litt skeptisk til - har erfart at det flyter mer utover enn jeg setter pris på og får du lynlim i låsen kan du slenge den. Aceton løser opp lynlim. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Xtian Svart 2.Juli.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2006 Med en knekket tenningsnøkkel ville jeg forsøkt å sette bitene sammen med lynlim, for deretter å forsøke å dra nøkkelen ut når limet har herdet. Tricket med lynlim fungerte glimrende det, tusen takk. Enig i at man bør være forsiktig så man ikke limer igjen hele låsen, og brukte kun en liiiten dråpe. [...] Hvis det er umulig å få ut biten ,så trøst deg med at dette er et av de "billigste" havarier du garantert vil komme ut for i løpet av et forhåpentligvis laaaangt båtliv. Røk fokkefallet for tre uker siden, og de hakkene som finnes fra før i baugen (ikke mine alle sammen ) får nok selskap av flere tenker jeg. Nytt fall gikk greit å tre i grunnet et annet tips jeg fant her forresten. Christian 8-) Sitér dette innlegget Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.