Jump to content

Ford 2725 marinemotor - erfaringer, hva betyr numrene


Arnt

Recommended Posts

........Er det noen som kan fortelle meg noe om denne motoren?.......

Nei, egentlig ikke ikke mye, for så langt er min problemfri. Den bare går og går med ett minimum av vedlikehold. 1984 mod med 4000t.???. Det står vel dieselfilter skift etter 600 timer i boka, men tanken min er rein, så nå er det vel drøye 1000 timer siden sist. Lettstarta ned til i hvertfall 0 grader. Skifter olje og filter år om annet. Bruker lite olje, halvliteren på ca 50 timer. Tusler og går mellom 2000 0g 2300 omdr. Varer evig.
Link to post
Share on other sites

  • 4 år senere...

Sjekk denne siden.

 

Har 2 Ford 2704 i min båt. Dei skramler og går. Få ting som pleier gå istykker på desse stål klumpene.

 

Men er det andre som får feil på sidene til KD-Trading for tiden.. Får ikke se delene på mine pc'er. 4 stk

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Har nettopp solgt båten våres med denne motoren.

Er bare en helt fantastisk motor. Går som ei klokke og lager den deiligste gromlyd på tomgang (6 sylindre).

Du hører den brumme og male nesten som en katt.

Har aldri hatt problemer med motoren jeg hadde. Hadde da kun gått 2300 timer og var vel fra 1986.

Link to post
Share on other sites

2725 her og. 127Hk om eg husker rett. 1987 modell skal det være. 1900timer.

Feilfri, og starter på 2 sek sjølv etter 2mnd uten gange.(når eg trykker inn kaldstartknappen på dieselpumpa)

Har hatt båten i tre år. Dieselfilterholderene var overteitet og skadde gjenger på så det lakk ein del diesel når vi kjøpte den, her og der var det dårlige dieselslanger også. Så eg kjøpte ny holder til dieselfilter OG oljefilter hos KD trading. Genialt :thumbsup: Fikk "spin-on" filter på både olje og diesel da. Service er gjort på under 1time årlig, uten søl ! :thumbsup:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Sant sant. Gruer meg eg og. Men stikk oppom en sjukeheim og få deg noen kladder som det vist heter. Eg bruker slike når eg skifter så eg ungår oljesølet. Dei er vel en 70 x 100 eller noe slikt..

 

Stb motor er verst. BB motor kan eg sitte med kaffekoppen samtidig. Motorene har ruslet 3942 timer bare

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Har noen peiling på hvor man får deler til ford her på østlandet?

Prøv Økonomideler på Grålum, Sarpsborg. Økonomideler Tlf 69 10 23 00 - Ringtunveien 3. 1712 Grålum

 

Kjøpte dysespisser + div til min 2715 der til en hyggelig pris.

 

Hva er spinn-filter?

 

Bytter ut holder til løst oljefilter med en ny type som gjør at du kan bruke filter som bare "spinnes på", dvs du skrur det til med lett håndkraft. Enkelt og lite søl. Kjøpte mitt på KD trading.

 

Men er det andre som får feil på sidene til KD-Trading for tiden.. Får ikke se delene på mine pc'er. 4 stk

Ser ut til at de har problemer med siden sin ja. Blank side når en prøver hurtiglinkene. Har sendt dem en E-post, men de er vel klar over det tenker jeg.

Trond Haug

Link to post
Share on other sites

Her fann eg eit bilde av både dieselfilteret og oljefilteret. Som du ser, nye aluminiumsbrakketter som filtre er skrudd fast i. Akkurat som oljefilter på de fleste biler.

Eg har i tilleg eit dieselfilter med vannutskiller/separator, som henger på vegg i motorrommet. Så filter på motor er "finfilter".

 

motorrom_hoeyre_side.jpg

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Ad.Her fann eg eit bilde av både dieselfilteret og oljefilteret. Som du ser, nye aluminiumsbrakketter som filtre er skrudd fast i.

Genialt))Aluminiumsbrakett og filter fikk du begge på KD Trading?Det er jo vanligvis en gjennomgående bolt som holder koppen med filteret på plass og ingen gjengebrakett på toppen??

 

Ha

Link to post
Share on other sites

Fikk begge holderene og filter til begge deler på KD ja. De nye holderene passet rett på motor der de gamle filterholderene satt. Brukte gamle bolter og pakninger om igjenn synest eg å huske. Filter kjøper eg på den lokale båtpusheren nå. Han har samme filter som KD sendte med.

Det var eit h¤¤¤¤¤¤ å skifte olje tidligere pga den bøtta som filteret stod oppi. Når en løsna skruen under så begynte det alltid å lekke olje, og eg endte med ein liter i kjølen. I tilleg sleit eg med å få det tett både i over og underkant. Mulig "bøtta" var skeiv, for det var ein bulk i sida.

Det er jo olje i spin-on filteret også, så litt søl blir det sjølvsagt sidan det er vanskelig å holde filteret heilt i "lodd" , men ikkje verre en at 30 cm toalettpapir gjer jobben då. Nå trenger eg ikkje verktøy heller siden filteret skrues fast for hånd.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...