joda Startet 2.Juli.2006 Del på Facebook Startet 2.Juli.2006 (redigert) Var så uheldig at vindus pusseren falt av og laget noen riper i vindskjermen.Dette er til en Sunseeker så å kjøpe ny skjerm er uaktuelt.Det må være mulighet for å polere/rubbe/slipe denne ned slik at den blir fin igjen? Er det noen som kan komme med noen gode råd? Redigert 2.Juli.2006 av joda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Cirkeline Svart 2.Juli.2006 Del på Facebook Svart 2.Juli.2006 Det burde gå fint. Ta kontakt med Gyli Plast i Søgne tlf: 38 05 44 44 . Dette er en fabrikk som produserer mye til båtbransjen innen plastvinduer etc. De må kunne vite hva om er den beste prosedyren for din rep. Cirkeline Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth Svart 2.Juli.2006 Del på Facebook Svart 2.Juli.2006 Hadde mye lakkstøv og noen fine riper i min vindskjerm. Brukte vanlig rubbing og poleringsmaskin (vinkelsipertypen med lav omdreining) og resultatet ble som nytt! Vet ikke hvor dype riper man kan fikse på denne måten, men du klarer iallfall å runde kantene på de en god del så de ikke blir så tydlige. Sitér dette innlegget Link to post
paxo Svart 2.Juli.2006 Del på Facebook Svart 2.Juli.2006 (redigert) På motorsykkelkåper og visirer var det en krem som het "Autosol" som var topp til mindre riper. Pusset med polèrduk. Forsiktig med maskin da plasten kan smelte. Redigert 3.Juli.2006 av paxo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Xtian Svart 2.Juli.2006 Del på Facebook Svart 2.Juli.2006 Flyr seilfly på fritiden, og cockpitglassene her er som regel laget av plexiglass. Her er vanlig prosedyre å polere for hånd med "Autosol" når de har samlet opp for mange riper. Dette må gjøres for hånd da de er dobbeltkrumme med ganske stor krumning, og får å unngå varmgang. For å få Autsolen til å bli litt lettere å jobbe med kan man dyppe polergarnet i litt vann. Husk å polere til Autosolen er blitt helt finkornet og mistet slipeeffekten pluss litt til. Til slutt polerer man med vanlig polish. Det er en drøy jobb, men cockpitglasset blir da helt som nytt. Vil anta at samme prosedyre lar seg anvende også på vindskjermer og andre ting av plexiglass. Christian 8-) Sitér dette innlegget Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt. Link to post
Combi Svart 5.Juli.2006 Del på Facebook Svart 5.Juli.2006 Hei! Jeg har også noen riper i rutene på båten min, men rutene er tonet (grønne). Er denne "toningen" tvers igjennom, eller er det bare en "coating" som da vil bli ødelagt dersom jeg polerer med "Autosol"? Eventuelt hvorledes kan jeg finne ut om rutene er gjennomfarget eller ikke uten å måtte ripe i de? Hvor får jeg kjøpt "Autosol"? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 5.Juli.2006 Del på Facebook Svart 5.Juli.2006 Hei! Hvor får jeg kjøpt "Autosol"? Clas O eller närmsta bensinstasjon Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
paxo Svart 5.Juli.2006 Del på Facebook Svart 5.Juli.2006 Litt usikker på om det het Autosol eller Autopol. Var blå esker, men du ser jo på esken om det er beregnet på plexiglass. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 5.Juli.2006 Del på Facebook Svart 5.Juli.2006 Jeg har plexigass i store deler av overbygget og i dekksluker. En kan bruke Autosol eller annen plastpolish med en del slipemiddel. Det hjelper noe, mener krakkeleringen kommet langt med dyper striper er det bare utskifting som duger. Nå er plexiglass et bra materiale å arbeide med så utskifting er ikke særlig komplisert. Det kan lønne seg å beskytte plexiglassflater mot sterkt sollys- det er nokså vanlig i middelhavslandene. Få sydd et trekk som legges over luker og vinduer og som også holder varme og solys ute. Sitér dette innlegget Link to post
Taucher Svart 5.Juli.2006 Del på Facebook Svart 5.Juli.2006 Litt usikker på om det het Autosol eller Autopol. Var blå esker, men du ser jo på esken om det er beregnet på plexiglass. Autosol kommer på gull- og sortfargede tuber....Og så står det AUTOSOL på dem...8] Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.