Sydvesten Startet 2.Juli.2006 Del på Facebook Startet 2.Juli.2006 Da kan det se ut som Stauden vil få ny hjemmehavn som blir i frognerkilen, og jeg blir skipper skuteløs.. Kronasjen er ikke på konto ennå, men overlevering er satt til fredag som kommer... har lovet kjøper å utbedre noe småtteri før "handover"... Dette betyr at jeg alt er i markedet etter passende båter med skikkelig høyt festet VHF antenne og hvor vår herre sørger for fremdriften som ved at lufttrykkene er forskjellig rundt omkring moder jord. Er nok hardt angrepet ev minimium 3 fot syken, ikke usannsynlig at det blir kvdratet av 3 fot syken, men sannsynligvis noe i mellom. Så min venner, noen som kommer over en slik vinddrevet sak som kan være passende for en krabat som meg og min famile (kone og 3 barn, tiltider noen flere men dimensjonerer ikke for dette).. Gode tips mottas med takk og Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
slettet Svart 2.Juli.2006 Del på Facebook Svart 2.Juli.2006 skal vel ha noe "orntli´" greier da ikke noe av det derre plast/alu skrapet? http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...1&pos=23&tot=31 http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...0&pos=10&tot=13 http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...0&pos=11&tot=13 http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...0&pos=12&tot=13 http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...0&pos=13&tot=13 så en slik tidligere redningsselskapsskøyte for seil i en redningsaksjon utenfor kysten av england blant masse klipper og vanskelige forhold med store bølger - en mann ombord - skulle redde en annen av mannskapet som hadde havarert med en gummi/rib inne blant klippene. DEN imponerte meg. snakker om sjøegenskaper og maøvreringdyktighet. flyter som en dupp. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 2.Juli.2006 Del på Facebook Svart 2.Juli.2006 Lykke til. Hadde jeg hatt en båtfrelst familie ville det vært svært vanskelig å holde meg fra å kjøpe en Colin Archer eller lignende. Det gir langt mer båt for pengene enn noen tysk/fransk/polsk plastbåtprodusent kan drømme om å levere. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 2.Juli.2006 Del på Facebook Svart 2.Juli.2006 Er nok hardt angrepet ev minimium 3 fot syken Denne bør kurere sykdommen.... Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 2.Juli.2006 Del på Facebook Svart 2.Juli.2006 Håper du snart føler deg mye bedre sydvesten Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 2.Juli.2006 Del på Facebook Svart 2.Juli.2006 Denne bør kurere sykdommen....Dyr medisin Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Ingar Svart 2.Juli.2006 Del på Facebook Svart 2.Juli.2006 Kanskje ikke i det lange løp...??? Sitér dette innlegget Link to post
goggen Svart 2.Juli.2006 Del på Facebook Svart 2.Juli.2006 Denne bør kurere sykdommen.... Den har hjemmehavn rett ved siden av båten min - den er SVÆR.... Hadde ikke uten stor angst manøvrert den inn i noen gjestehavn nei..... Men selvfølgelig - ønsker man seg et hjerteinfarkt så værsågod....... Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Skipper Worse Svart 2.Juli.2006 Del på Facebook Svart 2.Juli.2006 Hvis man mener at man ikke har styrke til å motstå et infarkt eller to, bør man overhovedet ikke inneha båt. Med de delepriser etc. man lar seg fortelle, ville båtfolket for lengst ha vært en utdødd rase, om ikke det hadde vært for den gode genetikk hvormed infarktrisikoen altså er svært lav. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Sydvesten Svart 2.Juli.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2006 Er helt enig her Worse.... men båten var fin den... men storleiken overgår selv mine villeste fantasier... men jeg glemte å legge til at jeg planlegger å bestille kaiplass der hvor jeg ferdes.... så jeg tror jeg holder i slutten av de tredve... selv om jeg er bikket over de 40 selv... kan jo hende jeg slår til med en som er like mange fot som alderen Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
baatsman Svart 9.Juli.2006 Del på Facebook Svart 9.Juli.2006 Se på pinnebåter fra åkern i Tyskland. Har hatt vår første ferieuke med vår Bav. Lett å forstå hvorfor de selger bra. Den seiler bra , god bokomfort, god importør. Så se på Bavaria, størrelsen for du bestemme selv, men ingen grun n til å la seg skremme. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bitteliten Svart 9.Juli.2006 Del på Facebook Svart 9.Juli.2006 Denne bør kurere sykdommen.... Jeg har alltid ønsket meg sauna i båten. Lekker skute. Noen som har passende båtplass? Og til Sydvesten; Bavaria, Bavaria, Bavaria er mitt råd om du skal ha nytt. Om du skal ha brukt - HR 352 eller 382. Får du tak i en slik en med renovert motor har du båt for alle farvann, alt vær og all tid. Alternativt er nok ikke en brukt Bavaria dumt heller. Vær obs på at nye Cruiser serien er ganske mye lyserer og romsligere enn eldre serien Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 9.Juli.2006 Del på Facebook Svart 9.Juli.2006 Helt enig Bitteliten Men ikke glem Najad og Afrodite. Mange nye Bavariaer ute, har også sett mange nye Hanse båter. Ellers var på vei til hjemmehavn igår fra Strømstad, hadde 17 sek/m vind. Det var mange båter ute. Er ferdig med 1 uke, jobbe 1 uke , så ferie i 3 uker til. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bitteliten Svart 9.Juli.2006 Del på Facebook Svart 9.Juli.2006 Ellers var på vei til hjemmehavn igår fra Strømstad, hadde 17 sek/m vind. Det var mange båter ute. Veldig hektisk på K16 i Bohuslän i dag. Har hørt 2 PanPAn og 1 Mayday i dag i tillegg til de 3-4 som har kalt på Sweden Rescue. Har vært mye vær - virker som om det overrasker folk. Vi hadde kurs for Risør i dag fra Hunnebostrand. Endte opp i Tanumstrand da mannskapet begynte å Vinden kom raskere og hardere enn meldt En pent brukt Najad er slett ikke å forakte - helt enig! Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 9.Juli.2006 Del på Facebook Svart 9.Juli.2006 Holder med avgjørelsen, det skal være hygglig. Har en kompis som gikk til Tannumstrand idag, fortalte om ruskevær over gula humpen. Men er nå gladelig fortøyd. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bitteliten Svart 9.Juli.2006 Del på Facebook Svart 9.Juli.2006 Da ligger han nok her i morgen også sammen med oss. Er meldt 13-15 msek Sitér dette innlegget Link to post
slettet Svart 9.Juli.2006 Del på Facebook Svart 9.Juli.2006 her kan du sjekke signifikant bølgehøyde (max/min -1/3 i hver ende) for området 48 timer frem! http://ocean.dmi.dk/anim/ velg "significant wave height" fra menyen + "time stepping" så finner du "vinduet" du bør gå på. ikke helt garanert fri for humping men minimalisering er ikke å forakte. kommer ellers DET været mot slutten av uka. here I go! http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=5275...672&lpos=lasMer Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.