Jump to content

Herde tid på Sikaflaex 290?


joelle

Recommended Posts

Har lagt teak dørk i cockpit og har der brukt sika 290.

 

Dørken kom levert lagt ferdig på en plate som ska limes fast på glassfiber dørken.

det var en del spenn i denna plata når jeg la den så jeg har trykkt ned plata med en træ konstruksjon ovanpå og spennbånd.

 

Som avsluttning har jag lagt sirka 700 kg subbus fordelt i små poser over hele dekket.

 

Mitt spørsmål er da hvor lang tid må jeg regne med att det tar innen jeg tørr ta vekk konstruksjon og subbus?

Føler att det blir litt dumt og fjerne allt for tidigt men ser ike heller grunn til og vente med og fuge ende stykkene heller.

 

Dørken ble lagt fredag formiddag.

Redigert av joelle (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Mitt spørsmål er da hvor lang tid må jeg regne med att det tar innen jeg tørr ta vekk konstruksjon og subbus?

Føler att det blir litt dumt og fjerne allt for tidigt men ser ike heller grunn til og vente med og fuge ende stykkene heller.

 

 

Tja, hvis ikkenoe annnet virker, forsøk bruksanvisningen

 

Ifølge tabellen på side to, tar det 4 dager å gjennomherde 6mm ved 10 grader. Øker vi til 23 grader, kan du gjennomherde 8mm på samme tiden. Veit ikke hvor tykt lag du har lagt med lim, men 4-5mm er det kanskje ? Jeg ville ventet til tirsdagen, dumt å mislykkes bare fordi du skal kjappa på.

 

Som avsluttning har jag lagt sirka 700 kg subbus fordelt i små poser over hele dekket.

700kg ? :eek::eek::eek: Steike, når jeg foreslo å bruke grusposer, var ikke meningen at du skulle bære deg ihel da...

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...