Jump to content

Kjennskap til Roberston AP200 autopilot....


olpi

Recommended Posts

En bekjent har båt med Roberston AP 200 autopilot montert inn. I båten er det også en Garmin plotter av litt eldre årgang. Han vil gjerne ha dette til fungere sammen slik at autopiloten kan styre mot veipunkter satt opp på plotteren.

 

Siden forrige eier av båten hadde sagt at dette fungerte så sjekket jeg i går om det gjorde det. Fikk det ikke til å fungere. Jeg leste litt i manualen for Roberston AP 200 og fant ut han skulle ha en N200 navigasjonsenhet i tillegg for å få dette til å fungere. Det ble idag bekreftet av autorisert forhandler av Robertson. Problemet er nå å få tak i en slik enhet (N200).

 

Siden jeg har registert at andre her på forumet har AP200 så vil jeg også gjerne høre deres erfaring med enheten. Det er forskjellige paneler til denne autopiloten og de største har navigasjonsenhet innbeygget. Den "vanlige" må imidlertid ha N200 for å kommunisere med GPS iflg forhandler.

 

Kom gjerne med innspill hvis du vet mer, eller har en navigasjonsenhet til salgs. Det er satt inn en ønskes kjøpt annonse også. Mer kunnskap om AP200 (sterke/svake sider) er imidlertid ønskelig å få fra brukere av piloten. Noen som har koblet opp mot plotter/GPS??

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det har nok aldri virket hvis det stemmer at man må ha N200 (nav enhet) i tillegg. Jeg er imidlertid interessert i å høre om erfaringer med piloten og om noen har koblet den mot plotter/GPS. Hvis de har N200 eller det største panelet så kan de sette ut veipunkt på plotter og kjøre mot dem. I så tilfelle- fungerer det bra??

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...