At-le Startet 3.Juli.2006 Del på Facebook Startet 3.Juli.2006 Hei. Vi merker oss virbrasjon motor og aksel verre enn siste Hortentreffet Se etter hva det ligger galt. tilslutt oppdaget motor-labber ligger ujevn og sliten. Bak motor-labber er ok. ikke foran. Har jobben ut av motor-labber ferdig og kjøper ny motor-labber imorgen. Hvilken best motor-labb myk eller stiv? Vår båten er ikke rask. 86 hk. At-le Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 3.Juli.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2006 Glem tillegg bilder her. Motor-labb. At-le Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 3.Juli.2006 Del på Facebook Svart 3.Juli.2006 Mykheten på labbene avgjøres av, vekt på motor, fast aksling, opplagring av aksling, er det gear kassa som tar støyten = harde labber. Er det montert opplagring for aksel der en ramme tar jobben blir det myke labber. Er det agregat blir det mykelabber.... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Jens_P Svart 3.Juli.2006 Del på Facebook Svart 3.Juli.2006 Et eller annet sted, enten oppå "bunnplaten" (i rusten) eller på delen med merkelappen pleier det å stå et tall. Tall mellom 35 og 75 som angir hardhet på gummien i shore. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Lotus Svart 3.Juli.2006 Del på Facebook Svart 3.Juli.2006 Myke eller harde. Det kommer helt an på forutsetningene. Myke nok til å overføre kun et minimum av vibrasjoner. Harde nok til å oppta skyvekraften fra akselen uten å vri seg ut av stilling. Store nok til å kunne oppta vekten av motoren. Og på toppen av alt så skal de være slik at de sammenpresses ikke for lite og ikke for mye i forhold til vekten på motoren i kombinasjon med stivheten på gummien. Jeg er ikke ferdig ennå fordi så er det dette med hvor motorfestene plasseres på motoren. Høyt, lavt, bredt, langt mellom dem. Kanskje på selve giret? Like myke/stive labber foran og bak? Og når du endelig har skaffet deg de perfekte labbene for din motor. Hvordan får du fordelt vekta likt på hver side? Hvordan vet du at motoren ikke hviler på 3 og en kvart labb? Her trenger du hjelp av en ekspert. F.eks de som selger labber. Progress, Sleipner, Vetus, Metalastic. Selv har jeg trykklager, cv-ledd og myke labber. Da er ikke skyvekraft og aksel noe problem, men nøyaktig sideveis vektfortdeling med myke labber er viktigere enn noensinne. Lotus Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 3.Juli.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2006 Og når du endelig har skaffet deg de perfekte labbene for din motor. Hvordan får du fordelt vekta likt på hver side? Hvordan vet du at motoren ikke hviler på 3 og en kvart labb? Her trenger du hjelp av en ekspert. F.eks de som selger labber. Progress, Sleipner, Vetus, Metalastic. Lotus Ja jeg trenger en ekspert hos dem. Hvor ligger Progress-sleipner-vetus-osv i oslo områder? hvis ikke så jeg kan ta kjøre tur til fredrikstad og sleipner. En gang jeg trenger hjelp ekspert hos maritim om lensepumpe. Men de vet ikke mye om lensepumpe. så jeg ga opp og gikk.At-le Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 3.Juli.2006 Del på Facebook Svart 3.Juli.2006 Ring til Progress eller Sleipner. De er begge hjelpsomme. De spør deg en mengde spørsmål og så forteller de deg hva du trenger etter å ha puttet opplysningene dine inn i PC'en sin. Tror at både Sleipner og Progress sine labber er laget av Metalastik og har fremdeles akkurat samme form som dine gamle labber. Labbene du kjøper fra Maritim er Sleipner sine. Lotus Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 3.Juli.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2006 Ring til Progress eller Sleipner. De er begge hjelpsomme. De spør deg en mengde spørsmål og så forteller de deg hva du trenger etter å ha puttet opplysningene dine inn i PC'en sin. Tror at både Sleipner og Progress sine labber er laget av Metalastik og har fremdeles akkurat samme form som dine gamle labber. Labbene du kjøper fra Maritim er Sleipner sine. Lotus Fint. takk for råd. skal gjøre det tidlig imorgen.At-le Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 4.Juli.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2006 Hei. Takk til lotus og andre. Jeg var hos Progress og de var veldig hjelpsom. De har regner ut hvor mye veier motor i båten og de har forslag medium motor-labb.Det er ok for medium. Synes det er litt dyrt, men god service av dem. Har ferdig monteren labb idag. Det blir nesten borte virbrer. test båttur idag. at-le Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.