Jump to content

Gass/gir fjernkontroll


Trophy

Recommended Posts

:smiley: Har kjøpt en volvo penta utenbordsmotor fra forsvaret, men får ikke tak i fjernkontroll

til gass og gir. Har sjekket med forhandler. Lurer på om noen har en sånn liggende eller vet om noen som har en. Finnes det f. eks. et annet merke som kan tilpasses ? Det er en 45 hk

mod slutten av 70 talllet.

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Heisann

 

Problemet er nok ikke selve fjernkontrollen eller kablene, men derimot monteringssettet bak på motoren.

 

Det er i hovedsak 3 typer kabler som benyttes til utenbordsmotorer og jeg vil anta at en av disse passer på Volvo Penta...tipper sjansen er størst med Ultraflex C2 eller Teleflex C33 (samme type kabel fra forskjellige produsenter).

 

Monteringssettet som kobler dette sammen med gir/gassoverføring bak på motoren er nok verre, der aner jeg ikke hva som kan passe.

Disse settene leveres av motorleverandøren...og det er jo en stund siden Volvo sluttet å lage utenbortds da...   :smiley:

 

Spør hos en VP forhandler...det er det rådet jeg kan gi.

 

mvh

Lars-Inge

mvh

Lars-Inge

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...