Jump to content

Kavalkade fra VG

AndersH

Recommended Posts

Sikkert mange årsaker her: alkohol, feilnavigering, uoppmerksomhet osv osv. Men jeg er ganske sikker på at blant de hurtiggående båtene som går på grunn så er manglende bruk av dødmannssnor også representert. Jeg har selv sett en yngre mannsperson som kom borti gassen på båten som skjøt av gårde slik at føreren falt og ikke gjenvant kontrollen på båten før flere hundre meter senere. Han hadde flaks den gangen som verken havnet på land eller på annen måte gjorde noen skade. Det burde være påbudt både å ha og bruke dødmannssnor når man kjører hurtiggående båter.

De fleste av oss synes vel det kjekkeste hadde vært om ALLE vi som færdes på sjøen hadde skikket oss veldig bra uten krav og regler om opplæring, sertifikat osv osv. Men slik som dette holder på å dra avgårde nå synes jeg ikke det er rart at slike krav ser ut til å komme.... :nonod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...