M/B Shanty Posted July 7, 2006 Share Posted July 7, 2006 Må bytte 2 ribber. disse må steames for å få bøyd den i riktig profil. har vurdert å lage dem i vannfast x-finer og epoxy(lage dem i jigg) men hvis jeg velger å steame dem, hvor lenge må disse steames/dampes? 2,5 cm tykke og 5 cm brede. Noen råd? Affe Quote Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
Hulda Posted July 7, 2006 Share Posted July 7, 2006 Vi brukte 45 minutter pr tomme materialtykkelse. Quote Link to post
M/B Shanty Posted July 7, 2006 Author Share Posted July 7, 2006 Takk! Da holder det fint med drøye 45 minutter. Tusen takk! Affe Quote Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
frank_berger Posted August 24, 2006 Share Posted August 24, 2006 Hei,jeg har laget 8 stk.nye ribber.Jeg laget mal etter buen på skråget,og skjærte till 2 til 3 mm.tykke og 5 cm.brede fliser som jeg limte med epoksy og tvinga fast til malen.Måtte tilpasse litt etterpå men det ble bra.Måtte jo tilpasse hver og en da,for ingen er jo like. Quote Hadde gud ment det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plasttrær. Link to post
Ingar Posted August 25, 2006 Share Posted August 25, 2006 Skjælø skrev om steaming her. Quote Link to post
Recommended Posts