Jump to content

fiske/friluftsfestival/skrytebilder fra NordNorge


beertrip

Recommended Posts

Hei

Er fra en liten plass i Nordnorge ,og første helga i juli bruker vi å ha en friluftsfestival med fiskekonkurranse,vi begynte på Torsdag med Turmars. Dårlig vær m. regn må ta skylden for dårlig oppmøte.

Fredag var det litt lettere men litt regn/yr i lufta hele dagen gjorde at det ikke var det virkelig store oppmøte. Men etter en "Tursti" som var ganske bra oppmøte på,så begynte det å sige på med folk på uteserveringen (selv med regn) . Serverte her hamburgere /pølser og en sinnsyk god hjemlaget fiskesuppe. Øl /vin og brus var også med. På kvelden var det "pubkveld"

Hadde ikke store forhåpningene til Lørdagen og fiskekonkurransen,men lørdagen opprant med kjempevær,stille og solskinn. Etter å ha betalt "fiskeavgift" og beundret premiene,så var det bare å gjøre seg klar til fiske. Fiskekonkuransen varer fra 1200 til 1500 og det var utrolig mange påmeldte.

Det er også en egen klasse for barn. Senere på kvelden var det "fest på huset" med live musikk og stor stemning.

Har noen bilder tatt kun på lørdag,da jeg var med å serverte på Torsdagen.

Har heller ikke så mange da jeg var med i fiskekonkurransen.

Først et lite oversiktsbilde fra kaia hvor alt gikk ut fra:

Bilde

 

Var å så på premiene,her var det utrolig mye lekkert både for barn og voksne

Bilde

 

Førstepremien var en STOR halvprofesjonell gassgrill som ikke er helt billig

Bilde

 

Dermed var det å ta en runde rundt å se litt på båter og snakke med folk før konkurransen

Bilde

 

Forhåpentligvis følger flere bilder hvis interesse?

Mvh Beertrip

Link to post
Share on other sites

Joda, interessen er der - vi vil gjerne se mer av dette, beertrip :o)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Flotte bilder Beertrip, og fortvil ikke om vi ikke alltid er like heldig med været her nord for Stadt. For noen minutter siden var min datter og jeg ombord i Amica en snartur, for å hente noen gjenglemte saker fra tidligere i dag, da jeg lovpriset det flotte været vi har her i Midt-Norge for tiden. Jeg ytret noen ord om at de er heldige der sør, som har slikt vær hele sommeren. Da kom det tørt fra min datter, men mamma da, der er det jo belg mørkt nå, og ikke særlig hyggelig å være på sjøen i det gode været.

 

Ha en fin og lys sommerkveld :cool:

Hilsen Ella

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Link to post
Share on other sites

Ja det eneste fine her Nord er jo at en har sol hele døgnet ( ja når den er framme da :rolleyes: )

Her er noen flere bilder

Det begynte allerede på Fredagen å fylles opp med båter, den ene flytekaien var ganske fullsatt

Bilde

 

Bilde

 

Flere bilder her fra Lørdagens ansamling:

Bilde

 

Her et hvor enkelte begynner å gjøre seg klare til startskuddet.

Bilde

 

Mvh beertrip

Link to post
Share on other sites

Flotte bilder!

 

Et lite sted i Nord-Norge skriver du, og ut fra signaturen ser jeg at du holder til i Finnmark. Vegetasjon og fjellformasjoner tyder på at stedet ligger et stykke østover fra grensen til Troms.

 

Selv er jeg over gjennomsnittet bereist i dette fylket, men stedet som er avbildet har jeg aldri hatt fornøyelsen av å besøke. Jeg er veldig spent på hva stedet heter (og ta med kommunenavnet også så blir det litt enklere å orientere seg).

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Hei

Takker for interessen

Stedet heter Akkarfjord og ligger på nordenden av Norges 4. største øy. Sørøya

vi ligger i Hammerfest (snøhvit :rolleyes: ) kommune. og vi kan se tårnet +++ fra melkøya (oljeutbygginga) Akkarfjord ligger omtrent rett vest/nordvest av Hammerfest

Her er noen bilder fra de siste forberedelsene fra fiskekonkurransen.

Bilde

 

Bilde

 

Bilde

 

et ikke selvtatt bilde

Bilde

 

et til som jeg heller ikke har tatt

Bilde

 

og et av min egen båt med masse utstyr om bord (heller ikke tatt selv)

Bilde

 

Håper å komme tilbake med flere bilder hvis interessen holder seg :wink:

 

Mvh Beertrip

Link to post
Share on other sites

Riktig. Akkarfjord er et sted jeg har hørt mye om, men som jeg så langt ikka har fått besøkt. Med de bildene som du viser her håper jeg virkelig jeg en gang får anledning til å besøke stedet!

 

Jeg tåler flere slike bilder.

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Som sagt så er det første helga i juli som bruker å være "festivalhelga" her. (tradisjon)

Sørøydagene (helt sør på øya i breivikbotn/hasvik/sørvær) med havfiskekonkurransen ( den internasjonalt kjente) bruker å gå helga etter,så her kan du gjøre et to i en kupp. velkommen skal du være.

Bare for å vise et lite utvalg av hva som var med i år av båter:

Bilde

 

et par bilder som andre har tatt:

Bilde

 

Bilde

 

Mvh Beertrip

Link to post
Share on other sites

Noen flere bilder

Her er akkurat startskuddet gått. Det er litt av et syn når så mange båter går ut på en gang

(Husk her snakker vi om Nordnorsk målestokk :cool: )

 

Bilde

 

Bilde

 

 

Et bilde andre har tatt:

Bilde

 

Desverre glemte jeg å ta noen bilder under fisket ,så her må jeg bare beklage.

 

Mvh Beertrip

Link to post
Share on other sites

På tur i land,her representert med "busterguttan"

Bilde

 

Bilde

 

Og her blir fisken veid og kontrollert

Bilde

 

Her ser vi hun som fikk førstepremien (hun framste med barnet på hoften)

Mannen hennes måtte tre støttende til å hale opp fangsten

Bilde

 

Og her er førstepremien. en kveite på over 20kg

( ikke tatt bildet selv)

Bilde

 

Alle som var med på konkurransen fikk denne som trøstepremie ( deltagermedalje)

Bilde

 

Under og etter fiskekonkurransen var det mat/drikke servering på kaia

Bilde

 

Bilde

 

og med dette var det slutt med bilder fra meg

Mvh Beertrip

Link to post
Share on other sites

Ja arrangementet var helt topp (som vanlig :smiley::rolleyes: )

Synes egentlig at det er altfor lite båtbilder her inne på forumet, så derfor denne tråden.

Anbefaler flere bildetråder. Hva med f.eks merkelige båter- supre havner - flotte skuter - e.t.c. e.t.c.

Mvh Beertrip

Link to post
Share on other sites

Ønsket bare også og takke for fin repotasje og meget hyggelige sommer bilder fra nord. Veldig kjekt og få litt informasjon og bilder fra sommer norge. Jeg har selv flyttet til Haugesund fra oslo, trives veldig godt i en noe m indre måletokk. det er faktisk mulig og bo andre steder en i oslo også. Håper flere fra norge i nord til sør deler opplevelser og sommer minner med resten av baatplassens venner. Selv om ikke alle er så veldig gode venner da, til tider noen som er veeeeldig glad i og kverrulere og krangle syntes nå jeg da. Og nå kommer det straks innpå noen som ikke mener det så er vi i gang.

God sommer hele hurven. :flag:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...