topa Startet 7.Juli.2006 Del på Facebook Startet 7.Juli.2006 Jeg har en helt ny TV antenne av type rund med forsterker som er montert øverst i lanternemast. Den ser ut til virke ok siden dioden under antenna lyser. Men jeg er ikke fornøyd med signalet . Ved bevegelse i båten blir det ofte svært dårlig. Ofte er TV2 ok ,men ikke NRK eller motsatt. Har prøvd med vanlig bordantenne inne som kan være bedre. Har andre samme erfaring med rund antenne. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 7.Juli.2006 Del på Facebook Svart 7.Juli.2006 Rund antenne er et kompromiss, noen kanaler bra andre mindre bra. Med marksendte kanaler er alltid direktive antenner det beste. Disse er upraktiske i båt. Tar mye plass. Selv bruker jeg kun den antennenen som følger med tv'en. En såkalt teleskopantenne. Ved rett bruk av denne ser ungene barnetv. der andre bare får inn støy.. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Tine IV Svart 8.Juli.2006 Del på Facebook Svart 8.Juli.2006 Har en Glomex jeg og den funker helt greit , men spørs jo hvor du er da . Men detta er det skrivi side opp og side ned om her , bare søk her så finner du mere info...........' Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Geirh Svart 8.Juli.2006 Del på Facebook Svart 8.Juli.2006 har hatt flere båter med diverse antenner og forsterkere men den som følger med TV når man kjøper den er oftest den beste. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.