Jump to content

Tynn kontrollstråle


Boywonder

Recommended Posts

kontrollstrålen på min :cool: YAMAHA :cool: er noe tynn... Noen som vet om det kan være impelleren som er dårlig, eller om det kanskje bare har "klogget" seg litt i røret som går ut? Motoren viser ikke noen tegn på overoppheting... :confused:

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Link to post
Share on other sites

Veit ikkje korleis det er på yamaha men på ein del merker kjem kjølevatnet ut to plassar, kontrollstrålen og i lag med eller på sida av eksosen. Viss det kjem "normalt" med kjølevatn ved eksosen så er det sansynligvis berre å stake opp kontrollstrålen med ein kopartråd eller liknande. Viss det kjem lite vatn ut ved eksosen også kan det nok vere eit meir "alvorlig" problem.

 

PS: Trudde det aldri var noko feil med Yamaha eg :wink:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

hvis den er feilfri er det sikker bruker feil yesnod.gif

Det samme har vel Bill Gates uttalt om Microsoft sine programmer også........ Uten sammenligning forøvrig.

 

Eller så bør du prøve å stake opp dysa hvor strålen kommer ut og se om ikke det hjelper. Ellers så kan det være et problem på mange (mindre) påhengere at kjølekanalene rett og slett gror igjen av saltavleiringer ol. Skikkelig gjennomkjøring av ferskvann om høsten etter endt sesong er å anbefale for å motvirke dette.

Link to post
Share on other sites

PS: Trudde det aldri var noko feil med Yamaha eg :wink:

Greit, du skal få den... :wink: Men det var nok ikke noe galt med :cool: YAMAHA :cool: motoren. Det var bare å stake opp i hullet til kontrollstrålen, så var problemet løst. :flag:

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...