Jump to content

Problemer med Merc. 7.3 Diesel + Bravoll


sirius

Recommended Posts

Hei.

Fekk i dag avbrutt ferien som så vidt var påbegynt!!! Først gjekk vi på noe drivved og øydela propellen (vulkaniseringa blei øydelagt). Fekk bytta til reservepropell, starta opp igjen og begynte på videre tur. Gjekk i ca 10 min. da begynte motoren å jage på turtall,( dette hendte en gang før propellskaden men da gjekk det over) dette endte i full stopp og slep til lands. Bytta dieselfilter,starta opp, men situasjonen er den samme. Går en stund på x turtall, da begynne den å jage, må slakke litt ned da går den en stund så begynner den å jage, må da slakke ned litt til. Her går den en stund så må eg slakke ned............... Motoren begynner å ryke litt når dette skjer. ER DET NOEN SOM HAR NOEN FORKLARING PÅ DETTE.

 

Hvor kan eg sende propellen for å få sette inn nytt boss i den???

 

Litt redigering må til,,, Dette er ikkje d-tronic.

 

Sirius

Redigert av sirius (see edit history)

Akkeladden 475 Fighter / Yamaha 55

Link to post
Share on other sites

Hei.

Winrace propellers kan reparere vulking.

Sjekk terminaler inne i ECM Trionicboksen om du har D- Tronic, har vært borti liknende, volt og amperemeter var da litt ustabile en stund før motoren begynte å fuske. I hvert fall et sjekkpunkt...

Børre

Link to post
Share on other sites

Det kan være føde pumpa di som kødder.. Det kan være den og suger luft nede på tanken.. DEtte er dei enkleste ting å sjekke..

 

Ta ei blank plast slange og sett på diesel returen på pumpa (toppen av pumpa oppe på motoren) Sett denne plast slangen ned i en liten flaske.. Start opp.. Her skal det komme ren diesel og ikke masse luft. Bobler det her er der luft i systemet. Det kan kommer fra minst 3 forskjellige plasser.

 

Kobling tank

Kobling filter

O-ringer på dysene

 

Må på jobb så eg får skrive meir seinare

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...