baatsman Startet 9.Juli.2006 Del på Facebook Startet 9.Juli.2006 Er akkurat ferdig med 1 uke ferie, skal jobbe 1 uke nå men stikker østover til helgen igjen. I forrige uke var det "lite" båter ute. Hvordan er ståa idag. Vil tro med vinden som er, har mange trukket inn i havnene, men dere med Wlan i havnene, er det mange som har startet ferien. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
princess32 Svart 9.Juli.2006 Del på Facebook Svart 9.Juli.2006 Nei må vel si at jeg ikke akkurat føler meg fristet ut i bølgene nei. Ikke akkurat en behagelig båt i litt sjø jeg har desverre. Tenkte jeg skulle ta en tur til strømstad i løpet av uken eller helgen. Etter min erfaring får man altids en plass. Fendre godt opp på begge sider av baugen og så siger du sakte innover der du ser en mulighet. Ligger de på anker akterut så er det litt å gå på. Er du heldig så slipper du å slippe ankeret i det hele tatt. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 10.Juli.2006 Del på Facebook Svart 10.Juli.2006 Fendre godt opp på begge sider av baugen og så siger du sakte innover der du ser en mulighet... Er du heldig så slipper du å slippe ankeret i det hele tatt. Nettopp. Legg gjerne ut meldinger om hvilken havner du besøker,slik at jeg kan unngå disse... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
roaldbj Svart 10.Juli.2006 Del på Facebook Svart 10.Juli.2006 Vet ikke h vordan det er på Vestkysten av Sverige akkurat nå, men har vært endel i Danmark noen dager bl.a. Samsø, omkring Als og endel i Lillebeltet. Det er mange år siden jeg har sett så mange båter så tidlig i ferien. Det virker som det gode været har trukket ut mange. Rådet er å være tidlig ute - før kl 15 - om man ønsker seg plass i de vanlige båthavnene. Sitér dette innlegget Link to post
princess32 Svart 10.Juli.2006 Del på Facebook Svart 10.Juli.2006 Var ment som en spøk suzuki. Litt erting er vel lov? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.Juli.2006 Del på Facebook Svart 10.Juli.2006 Stappfult i Tanumstrand. Var litt hektisk i natt kl 0130 da stormbygene kom. Var oppe i over 20m/sek i kasta . steady rundt 18. Vi ligger på innsiden av ytterste brygge - som også er fylt opp med båter som ligger på utsiden av brygga med baugen utover. De ble presset innvoer mot brygga i natt - de var definitivt ikke forberedt på dette. Jeg fikk overtalt dem til å starte motorene og bruke kraften herfra for å holde båtene ute fra brygga. Det løste seg etter en times tid. Moringene er flyttet 1-2 meter så avstanden mellom brygge 1 og 2 er litt mindre nå enn da vi kom En Fairline 58 kom sigende kl 0230 også. De hadde ligger i uthavna rett syd for Tanumstrand da 2 seilbåter hadde kommet dreggende rett forbi de. De fant det best å søke til havn. Fikk geleidet dem inn via VHF. Er meldt 15 m/sek i neste døgn i Skagerak. Ser ut til at turen over til Sørlandet blir utsatt en dag eller to til Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 10.Juli.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2006 Det er godt att noen hjelper til, bra att de ikke ble tykt opp på bryggen. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.