laserpro Startet 10.Juli.2006 Del på Facebook Startet 10.Juli.2006 Jeg klarte det mesterstykke å få en fortøyning rund propellen.(kjetting) Jeg hadde bakkefart, men det ble selvfølgelig bråstopp. Gikk greit å fjerne den og ser ingen synlige skader. Problemet er at jeg får ikke max turtall og det går smått i revers. Kan det være at bladene er bøyd eller har det skjedd skade innvendig i drevet. Hører ikke noe spesiell ulyd. Sitér dette innlegget Link to post
Svein H Svart 10.Juli.2006 Del på Facebook Svart 10.Juli.2006 Skal ikke spå i hva som har gått galt, men det første jeg hadde gjort var å fått sjekket både propeller og aksling. Dersom du har fått kast i denne kan du f.eks. få lekasjer inn i drev osv. Noe er det jo siden du ikke oppnår den vanlige farten. Sitér dette innlegget Svein H Link to post
SF Svart 10.Juli.2006 Del på Facebook Svart 10.Juli.2006 Propellen er vulket på navet så det er den som skal ryke først. Jeg hadde prøvd å byttet propell. Har du ikke noen du kan låne en av? Når du skriver at det går smått i revers, hva mener du? Får du opp turtall på motoren uten at det gir drift bakover? Kan det være at vulkaniseringen har sluppet og at propellen spinner på navet? mvh Sverre Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
laserpro Svart 10.Juli.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2006 Nei, jeg tor ikke vulkingen er løsnet, da skulle den slure. Når det gjelder revers får får jeg opp turtallet men båten går sakte bakover. Propellen løper greit i fri, så det ser ut som akslingen er ok. Jeg har en teori om at bladene kan være bøyd uten at man ser det tydelig og at stigningen dermed blir feil. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 10.Juli.2006 Del på Facebook Svart 10.Juli.2006 Ja det kan høres ut som bladene dine er bøyd. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
LALUNA II Svart 10.Juli.2006 Del på Facebook Svart 10.Juli.2006 (redigert) Tror vulken har løsnet sett den i gir med stoppet motor og tenning av helst nøkkel ut av tenningslås så du ikke risikere et tenningsslag og vips der gikk fingrene og ta tak i propellen og se om du greier å dreie den på akselen greier du det er vulken defekt Redigert 10.Juli.2006 av LALUNA (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.