Jump to content

Kabelsko


HulkHaugen

Recommended Posts

Standard hyllevare i enhver elektroutstyrsbutikk dette. Men du må ha en egnet kabelskotang til disse, kan med fordel lånes av en elektriker om du skulle kjenne en. Hvis ikke så har de kanskje på butikken, og kan presse skoen på for deg der?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Standard hyllevare i enhver elektroutstyrsbutikk dette. Men du må ha en egnet kabelskotang til disse, kan med fordel lånes av en elektriker om du skulle kjenne en. Hvis ikke så har de kanskje på butikken, og kan presse skoen på for deg der?

Jeg er faktisk elektriker, og har verktøy til dette, men problemet mitt er at en kabelsko på 25mm2 gjene har en hulldiameter på 12 mm eller større, og jeg skal ha en på 4-5mm.

Mvh Børre

Link to post
Share on other sites

Synes det er svært vanskelig å finne noe spesifikt i emneoversikten.

Jeg må jo bare gjette på en eller annen emnetittel , klikke på den jeg gjettet på og se om den inneholder noe intressant. For min del blir emneoversikten ofte rene bingoen.

Hvilken av emnene skulle man ha valgt i dette tilfellet? jeg fant ingen som passet.

 

 

 

Ellers finnes det 25 mm² kabelsko for 6 mm bolt hvis du kjøper kabelen på steder som har litt bedre utvalg en f.eks. Maritim. Maritim har bare en hullstørrelse for 25 mm² kabelsko og det er 10mm.

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

Jeg er faktisk elektriker, og har verktøy til dette, men problemet mitt er at en kabelsko på 25mm2 gjene har en hulldiameter på 12 mm eller større, og jeg skal ha en på 4-5mm.

 

Jeg er ikke helt sikker på dimersen på dynamokabelen min, men den er ikke langt unna, og kabelskoen er av profftypen.

 

 

Bilde

 

Dynamoen er en standard Delco. Kabelskoen ble kjøpt i en herværende båtforretning som har denslags på lager.

Link to post
Share on other sites