Jump to content

Diesel - lav komp.


Jens_P

Recommended Posts

Sommeren ble ikke så rosnrød som forespeilet. Etter å ha overhalt topplokket på min gamle Perkins 4.99 er motoren vanskelig å få start på. Det trekker friskt ut av oljepåfyllingen, og generell dom er fastbekede eller slitte stempelringer.

 

Så til spørsmålet: Gjorde i kveld den uvitenskapelige testen å løsne et og et dyserør mens motor gikk på rask tomgang. For tre sylindre falt turtallet fra 1200 rpm til ca. 800 rpm, mens for sylinder nr. 1 var fallet bare til ca 1050 rpm. Er dette nok til å gi startproblemer?

 

Gløding er av Perkins type med oljebrenner i luftinntak. Registerer det pussige fenomenet at etter 2-3 startforsøk med forvarming uten start, så starter motoren på neste forsøk uten forvarme! I forbindelse med lufting startet den på samme måte på bare 2 sylindere!

 

Spør for å få inspill om andre ting som sjekkes når jeg først må gjøre jobben.

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...