Jens_P Startet 18.September.2003 Link til dette innlegget Startet 18.September.2003 Sommeren ble ikke så rosnrød som forespeilet. Etter å ha overhalt topplokket på min gamle Perkins 4.99 er motoren vanskelig å få start på. Det trekker friskt ut av oljepåfyllingen, og generell dom er fastbekede eller slitte stempelringer. Så til spørsmålet: Gjorde i kveld den uvitenskapelige testen å løsne et og et dyserør mens motor gikk på rask tomgang. For tre sylindre falt turtallet fra 1200 rpm til ca. 800 rpm, mens for sylinder nr. 1 var fallet bare til ca 1050 rpm. Er dette nok til å gi startproblemer? Gløding er av Perkins type med oljebrenner i luftinntak. Registerer det pussige fenomenet at etter 2-3 startforsøk med forvarming uten start, så starter motoren på neste forsøk uten forvarme! I forbindelse med lufting startet den på samme måte på bare 2 sylindere! Spør for å få inspill om andre ting som sjekkes når jeg først må gjøre jobben. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
TMe Svart 18.September.2003 Link til dette innlegget Svart 18.September.2003 Hva med å starte med en sylinderlekkasjetest (leakdowntest) slik at du kan danne deg et billede om det er ventiler eller stempelringer som lekker. Dersom ventilene er tette kan du gi motoren en Forte'-kur. Dersom da stempelringene var beket fast innledningsvis vil du oppdage at sylinderlekkasjen reduseres betraktlig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.