Jump to content

Noe så enkelt som en dryppende kran...


Onkel Donald

Recommended Posts

dette høres kanskje litt komisk ut. Men historien er slik. For ca. to uker siden fikk jeg min Marex 23 Gambler, -86 modell. Båten er fin både utenpå og motormessig, men i cabinen var det dårligere stelt.

 

Har nettopp vasket ut, renset tepper, gardiner og puter. Jeg måtte også skifte trykkvannspumpe + skifte noen slangeklemmer rundt varmtvannsberederen. Da jeg skrudde på vannbryteren oppdaget jeg at vasken på toalettet dryppet temmelig mye. Klarer ikke å stoppe dette ved å skrue igjen kranen heller..

 

Antar at dette er en pakning et eller annet sted. Kranen er av den "gamle" typen..

 

Noe lignende denne: BildeBilde

 

bare at den har varmt vann i tillegg.

 

Har prøvd å skru opp tuten,, men den vil ikke opp,,, så i stedenfor å ødelegge noe er det noen her på forumet som har noen ideer? Kansje samme krane til og med?

 

mvh

Onkel Donald

Link to post
Share on other sites

Problemet med å bytte en dobbeltkran er å finne en ny som har samme avstand mellom benk-gjennomføringene.

Går dette i orden kan du selvsagt kjøpe ny kran, men det er normalt en enkel sak å bytte pakning.

Vanligvis trekker man av plasthåndtaket for å komme til. Har en lignende kran som har fungert fint i en mannsalder.

Link to post
Share on other sites

Ingar; sålenge den nye dobbeltkrana er BREDERE enn den gamle, går det fint å justere lengden på mellomrørene ( manifolden ) med en rørkutter.

Nøyaktighet og god tid, så går det fint det.Det er jo a bare klemringskoblinger som til tetting mot røret uansett...

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Er Biltema stedet når en skal erstatte en kran som var noe dritt?

Jepp, bytte ut gammel dritt med ny dritt :rolleyes:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg byttet en slik en i Skarpnesen vår. Dri***kran. Byttet til ett-håndsgrep kran. Og brukte det som en dårlig unnskyldning til å skifte benkeplaten til en teakplate :-)

 

joda310

Redigert av Joda310 (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...