Jump to content

Navmann 5500 død (gåen internsikring?)


bare lek(k)er

Recommended Posts

Hei! har montert Navmannen min "skikkelig". Hadde prøvemontert den og koblet til allt ok. Da jeg skulle montere den fast var jeg så uheldig å komme borti noe på sikringspanelet mitt så gnistrene sprutet (og sikringen til sigarett tenneren røk) Nå er plottern "død" er det en intern sikring på denne som jeg kan ha knekt??, evt. andre feil? har skikkelige koblinger, og ny sikring i sikringsboksen, men ingen strøm på plotteren.

 

Trygve

Link to post
Share on other sites

Ja jeg ser at det såtr det i instruksjonboka (husket feil):

 

Enheten kräver 12 V likström. Strömförsörjningen måste skyddas med säkring eller överspänningsskydd på mellan 2 och 3 A. Om detta inte finns på plats måste du installera en 2 A säkring i strömförsörjningsledningen.

 

Det betyr vel i praksis at 2 A er å anbefale fremfor 3 A. Jeg bruker uansett 1 A, så er jeg hvertfall på den sikre siden. Har aldri hatt problemer med at den ryker, så det er ikke mye strøm det er snakk om her.

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Link to post
Share on other sites

Ja, og da var den "levende" igjen :yesnod:

 

Når jeg bare fikk sjekket litt, og målt litt så fant jeg feilen (var litt mørkt i går) Det var faktisk sikringen som var gåen (splitter ny sikring, tatt rett ut av forpakningen og montert) Tror den var gåen fra begynnelsen, har faktisk opplevd det før (Biltema :cryin: )

 

Men nå er det ihvertfall i orden, med kobling til VHF for overføring av posisjon, klamret og festet etter alle kunstens regler, :cool:

 

 

Trygve

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...