bare lek(k)er Startet 11.Juli.2006 Del på Facebook Startet 11.Juli.2006 Hei! har montert Navmannen min "skikkelig". Hadde prøvemontert den og koblet til allt ok. Da jeg skulle montere den fast var jeg så uheldig å komme borti noe på sikringspanelet mitt så gnistrene sprutet (og sikringen til sigarett tenneren røk) Nå er plottern "død" er det en intern sikring på denne som jeg kan ha knekt??, evt. andre feil? har skikkelige koblinger, og ny sikring i sikringsboksen, men ingen strøm på plotteren. Trygve Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 11.Juli.2006 Del på Facebook Svart 11.Juli.2006 Mål om du har 12V i pluggen inn til plotteren. Har du det så vet du at feilen ligger i plotteren. Sitér dette innlegget Link to post
Ludde30 Svart 11.Juli.2006 Del på Facebook Svart 11.Juli.2006 Dette skal jo ikke kunne skje om du har brukt 1A sikring som du skal. Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
bare lek(k)er Svart 11.Juli.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2006 Dette skal jo ikke kunne skje om du har brukt 1A sikring som du skal.Har brukt 3 amp. står 2-3 amp i instruksjonsboka Mål om du har 12V i pluggen inn til plotteren. Skal sjekke det i morgen Trygve Sitér dette innlegget Link to post
Ludde30 Svart 12.Juli.2006 Del på Facebook Svart 12.Juli.2006 Ja jeg ser at det såtr det i instruksjonboka (husket feil): Enheten kräver 12 V likström. Strömförsörjningen måste skyddas med säkring eller överspänningsskydd på mellan 2 och 3 A. Om detta inte finns på plats måste du installera en 2 A säkring i strömförsörjningsledningen. Det betyr vel i praksis at 2 A er å anbefale fremfor 3 A. Jeg bruker uansett 1 A, så er jeg hvertfall på den sikre siden. Har aldri hatt problemer med at den ryker, så det er ikke mye strøm det er snakk om her. Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
bare lek(k)er Svart 12.Juli.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2006 Ja, og da var den "levende" igjen Når jeg bare fikk sjekket litt, og målt litt så fant jeg feilen (var litt mørkt i går) Det var faktisk sikringen som var gåen (splitter ny sikring, tatt rett ut av forpakningen og montert) Tror den var gåen fra begynnelsen, har faktisk opplevd det før (Biltema ) Men nå er det ihvertfall i orden, med kobling til VHF for overføring av posisjon, klamret og festet etter alle kunstens regler, Trygve Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 12.Juli.2006 Del på Facebook Svart 12.Juli.2006 Er det ikke en god følelse å oppdage at det bare var sikringen? Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Ludde30 Svart 12.Juli.2006 Del på Facebook Svart 12.Juli.2006 Det var enda godt at det bare var sikringen. Nå er det bare å plotte i vei Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.