Jump to content

Skal ingen ut i helgen?

Lars H.

Recommended Posts

Hei.

Hvordan er det med båtfolket? Er alle i gang med å slikke sårene etter sesongen? Er det ingen som skal ut på sjøen imorgen?

Har selv kjøpt inn både ankerdramm, likør og rødvin for helgens båttur. Og turen går til vanlig sted, Kommersøy ved Holmestrand.

Varmeapparatet er reparrert med ny veke og glødetråd, så håper alt virker når vi ankommer øya imorgen.

Nå viser termometeret her på Skjetten ved Lillestrøm 16 grader klokken 2130. Helt utrolig midt i september. Men vi gir oss ikke før det går under 5 grader. Da blir det for mye kondens og renning av vann fra vinduer og skott.

Regner med at det ikke blir så mange båter på Kommersøy. Skal ta noen bilder/videoer derfra med vårt nye kamera, og blir de bra får dere dem her på forumet. (Dersom ikke det nye viruset skaper problemer, - ligger nå med landstrøm med mulighet for infeksjon(!). Fikser det vel med en flaske Klorin over alt elektrisk.)

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Båten skal nok benyttes, selv om jeg befinner meg endel lenger sør enn der du skal. Og været skal jo også rigge seg skikkelig til ifølge værmeldingen. Utpå fredag klarner det opp, og lørdagen blir bare sol og lite vind (OK for oss motorbåteiere) i hele sør-norge  :smiley: - og nyt det medbragte  :smiley:

Det blir nok en tur til Sandspollen denne helgen også selv om vi ikke reiser ut før lørdag morgen. Kvelden blir litt for fort mørk når en ikke kommer avsted før etter stengetid (kl.17.00) og går med en kjempefart på 6kn. :headbang:

Dette blir siste tur ut med overnatting da helgene framover er booket til fjellet.

Ha en god helg på fjorden.  :cheers:

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Næmmen Lars da........ Tenker jeg dukker opp lørdags formiddag........he-he.

Hilsen Jørgen

Og da tar du vel en spassertur til Grisebukten for en aldri så liten ankerdram??

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei!

Sorry Lars H, båten er på land. Jeg må på jobb til uka og neste sjans til å få båten opp ville bli i slutten av november. Men med mer enn 70 overnattingsdøgn ombord siden påske slår jeg nok allikevel de fleste. Skal gi ett støt i hornet når jeg kjører gjennom Sando med opplagsutstyr lørdag. Men ..........ankeret skal ut, og landligge-seongen med dusinvis av større og mindre prosjekter er allerede i gang. Vi fyrer og koser oss og later som det er vann under kjølen.

Kos dere i helga!

Sigurd

Å joda, så sant det ikke bare regner, håper jeg å ta med Anabelle på sesongens siste kosetur i helgen. Men i uken som kommer blir den nok tatt opp. Har en del jobb jeg tenkte å få gjort i høst så jeg blir fort klar på våren igjen.

Regner nå med en liten tur ut mot Mågerø om ikke annet.

Ønsker alle på forumet en riktig god helg

Anabelle

MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin  - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no

:seeya: Det blir tur i helga i skjæra rundt Hvaler med innlagt stopp for nytelse av Amorøsas berømte  :wink: Bacalao med tilbehør  :cheers:.  

Neste uke er det ferie og hvis det vær som er meldt (høytrykk og pent) kommer så blir det båt hele uka, og kursen settes vel litt sørover. Gratis gjestehavner på denne tia.

Ha en god helg og uke.

AMORØSA ll :headbang:

Klart vi skal ut!

Det er enda en av de mange fordelene med Ryfylke: båtsesonger varer fra 1. januar til 31. desember....

Søndagen er allerede booket; 3 båter fra jobben går på "fisketur" med kolleger og familier, om det kanskje ikke blir så meget fisking, så blir det desto mer av familiekos, leking i strandkanten, grilling av pølser  -  og ellers alt som hører til sjølivets gode sider.

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Lørdagen med fint vær, går med til å vente på rørlegger hjemme. Men er det noenlunde vær på søndag, blir det tur. Neste helg blir det vel tur på en forlenget helg. Senere samme uke skal båten opp. Da skal den også repareres etter at jeg har blitt pårent. Historien kommer senere.

Vi skal utpå. Spørs om det blir overnatting. Blir vel til å gå i land på en litt stor øy for å gå en tur. Blir det fint så har vi med grillen. Har forøvrig benyttet båten nesten hver dag/kveld de siste ukene. Blitt mye makrell og annen fin fisk...

Høsten er forøvrig den fineste tiden utpå synes jeg. Ikke'no trengsel og klar fin luft. Rekreasjon for sjelen...

Må prøve å få litt fisk til vinteren. Så vist været tillater det blir det å gå til Bulandet imorgon og ligge over til søndag. Det blir vel siste helgatur for iår.

Har forøvrig over 1000NM på telleren iår.  Fra Florø i nord til Stavanger i syd, og Skjolden i Sogn i øst til Bulandet i vest.

:cool: Båtsesongen er hele året !!

Båt er en for dyr lidenskap til å ligge på land 1/2 året for meg.I år var vi på vinterferie med båten og da gikk VM på ski på radioen husker jeg.

Flytt til isfrie landsdeler folkens(ikke alvorlig ment) jeg har ialle fall som østlending tatt konsekvensen av det og flyttet vestover.Har ikke angret et sekund.

Garderingen på kalde årstider har vært å kjøpe lukkede båter her....ikke alltid like egnet i Oslofjorden husker jeg ,det er ikke til å komme fra som en sambygding sa til meg(han hadde seilt rundt til østlandet) at forskjellen på østlandet og vestlandet er 5 ¤ celcius 'til lands og til vanns'.

I sommer har jeg kun kjørt rundt med båt i skjærgården/badestrendene og fjordene vi har her,ble det for utrivelig vær noen ganger dro vi bare hjem og bunkret og ventet til været ble bra igjen.

Er for øyeblikket på jobb men skal til Kalvåg (beskrevet i et av de siste Båtmagasinene) neste weekend ....selfølgelig med båt. :smiley:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...