Jump to content

Vurdering av ny motor


torbit

Recommended Posts

Jeg fikk pris på de samme motorene for ca en måned siden da jeg har gått i de samme tanker som du gjør. Jeg har ikke tilbudene foran meg (jeg har de hjemme- kan se i kveld), men jeg mener å huske at tilbudet fra Sabb motor på Sabb Iveco var endel lavere en Nogva sitt tilbud.

Link to post
Share on other sites

Tja... begge motorene er vel greie de... men servicen Nogva er nok alle andre overlegen... Selv om de holder til Nordland så yter de en fantastisk service og hele landet.... Det er hyggelige folk å ha med å gjøre, og service deler sende over natten.... kjapt og greit ekspedert...

 

Det er jo et moment som er verdt å ta med seg videre i vurderingen....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg fikk pris på de samme motorene for ca en måned siden da jeg har gått i de samme tanker som du gjør.

Har nå sett på tibudene som jeg fikk.

Sabb Iveco 60 hk-kr 92750, 40 hk-kr71000. Nanni 50 hk kr 98500. Så for min del ble Nanni for dyr selv om denne har sluregear.

Nå har jeg lagt hele motorbyttet på is og vil heller prøve å finne ut av problemene med min eksisterende Perkins.

 

Andre priser jeg fikk: Lombardini 60hk kr 91000,Sole 42 hk kr 78000. Alle priser var om jeg forstod tilbudene rett inkl mva og hk avgift men gjaldt kun selve motoren m/gir og vanlig tilbehørspakke.

Volvo Penta 53 hk ferdig montert, anslag på kr 122000 med forbehold om hvor mye som måtte bygges om på fundamenter.

Link to post
Share on other sites

Har nettopp kjøpt meg en nanni - som om det skulle bety noe.

Har kjøpt propellutstyr hos Bolga Maritim - en enestående kunnskapsrik og rimelig kar som kan alt om båtmotorer. Han er foresten importør av Sole' - som også bør vurderes.

 

Skulle jeg ikke være fornøyd med nannien skal dere få beskjed.

Link to post
Share on other sites

Kjøpte Sole 25 hk diesel i fjor sommer. Fikk den satt inn av en båtbygger i Fredrikstad.

 

Har nå snart kjørt 100 timer og har ikke noe å utsette på Bolga Maritim eller motoren.

 

Det jeg har lurt på har jeg fått svar på med en gang og det jeg har bestilt av deler har kommet innen noen få dager. Det er som bruspulver sier; han er en kjempedyktig kar, med masse kunnskaper...

 

Hadde jeg skulle kjøpt ny motor ville jeg ikke vært i tvil, men selvføgelig; det finnes veldig mange andre gode alternativer.

 

Lykke til med kjøpet!

Link to post
Share on other sites

har siste to måneder skrudd usannsynlig mye motor.

Undrer meg over følgende;

Nyere Volvo; der er det masse unike spesialdeler som man MÅ kjøpe på VP pusher eller bygge kraftig om..

 

Ny Nanni; samme deler erhelt standardisert og kan byttes ut med betar fra Maritim eller Sea Sea.

 

Ingen big deal, men veldig kjekt når linker til gass og girkabler, nippler, skruer og annet er std. hyllevare.

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...