MaLang Startet 13.Juli.2006 Del på Facebook Startet 13.Juli.2006 Lurer på om det er noen der ute i verden som har byggetegninger fra Fredhøys forlag, til båter. Tegningene var å få kjøpt hos Fredøys forlag rundt 1960. Vesteråling Sitér dette innlegget Link to post
jonol Svart 14.Juli.2006 Del på Facebook Svart 14.Juli.2006 Jeg har tegningen til en 16' åpen plattgatter. Sitér dette innlegget Det er tryggere på havet enn på veiene ! Link to post
Hebbe Svart 14.Juli.2006 Del på Facebook Svart 14.Juli.2006 Jeg har tegningen til en 16' åpen plattgatter. Kunne du lakt ut et "bilde" av en slik båt, og ev. selger du disse tegningene ? Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
jonol Svart 14.Juli.2006 Del på Facebook Svart 14.Juli.2006 Jeg har desverre ikke bilde, men skal prøve å få scannet tegningen. Sitér dette innlegget Det er tryggere på havet enn på veiene ! Link to post
index Svart 14.Juli.2006 Del på Facebook Svart 14.Juli.2006 Jeg har tegninger til en liten speedbåt i kryssfiner, tror den er ca 13 fot og beregnet for opp til 25hk. Hvis jeg ikke husker helt feil het den Spite-X. Kjøpt fra en eller annen katalog sent på syttitallet tror jeg, men formen ser betydelig eldre ut. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Vesteråling Svart 23.Juli.2006 Del på Facebook Svart 23.Juli.2006 Er det noen som har tegninger og eller bilde av en "Lark Spesial" fra Fredhøys forlag? Sitér dette innlegget Link to post
kruse Svart 28.Juli.2006 Del på Facebook Svart 28.Juli.2006 hei,har tegninger av lark spesial,kan prøve å ordne kopi til deg,har jo ikke løst å kvitte meg med orginalen. Hvor i vesterålen holder du til? jeg bor i kabelvåg,kansje vi nesten er naboer..... Sitér dette innlegget Link to post
Hobbysamleren Svart 19.Juli.2011 Del på Facebook Svart 19.Juli.2011 Heisann! Jeg ser av tidligere post her at "Jonol" har en tegning av "16' plattgatter" fra Fredhøys forlag. Har du fortsatt denne tilgjengelig og er det mulig å få kjøpt en kopi? Jeg har selv en tegning av "Lark Spesial" som kan kopieres dersom det er noen som har interesse. Min far bygget en slik båt på begynnelsen av 70-tallet. Den var utstyrt med en 40 hk Johnson 1968 modell med manuell start, som var skikkelig tung å dra i gang. Den var etter det jeg husker riktig så pen å se på.... Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 19.Juli.2011 Del på Facebook Svart 19.Juli.2011 For ordens skyld og for at man kan lettere treffe på evt. søk heter det Fredhøis forlag. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.