Jump to content

Ventil i vindu


Sigurd

Recommended Posts

Hei!

 

Sakset dette fra Båtmagasinets forum :

 

"Er på jakt etter en rund ventil (koøye) med doble plexiglass som er hengslet på midten. Dette glasset ble låst ved at en fingermutter i senter ble strammet og som dermed klemte glassene fast i rammen som var en bred, svart og gummiforet ring.

Jeg har lett over hele verden (nåja....), hos båtbyggere og utstyrsforhandlere, men ingen hjelp. Denne ventilen finnes på en rekke båter og noen må da vite hvor den kommer fra!"

 

Jeg har samme typen i båten og plasten er stiv og krakkelert etter snart 20år. Jeg kan ikke finne noen referanser på selve ventilen og lurer på om noen her skjønner hva slags type det er og vet om de fortsatt kan skaffes eller om det finnes erstatninger. Vetus leverer små koøyer i metall men jeg vil helst ikke ta kostnaden med å ta ut herdinga i rutene for å tilpasse diameteren for så å herde igjen.

 

mvh Sigurd

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...