Jump to content

Ulemper med stor båt ?


lano2

Recommended Posts

Hvor stor er båten før følgende problemer dukker opp ?

 

1. Hele slekta ber seg selv med på båttur ( Svigermor inkludert )

2. Båtplassen er for liten

3. Dyrt å få båten på land/sjøsetting

4. Umulig å legge seg i skjærgården pga vindfang

5. Skagen blir for liten

6. Poleringsjobben sliter ut en maskin pr vår

7. Vanskelig å komme opp/ned på brygga/båten med en six-pack i hver neve

8. AIS sender må installeres

9. Vask av toaletter tar en halv dag

10. Får ikke lettbåten i vinteropplag uten mobilkran

Link to post
Share on other sites

Men de kan jo være litt plundrete i uthavner kanskje.

Kanskje ikke plundrete, men når kjøleskap, isbitmaskin, mikrobølgeovn, ferskvannsmaskin, tv, playstation og masse lamper skal ha strøm må generatoren gå konstant.

 

(Hva er virkningsgraden på en ferskvannsmaskin i dag, målt i liter vann per liter diesel?)

Link to post
Share on other sites

Må bare slenge inn min eneste "veldig stor båt historie".

 

En i familien jobbet som skipselektriker på en tysk verft som bygger for de ultrarike. Etter flere års bygging skulle en skip overtas av et arabisk ektepar, og de hadde siste befaring.

 

Alle kom smilende i land, bare en liten ting å fikse på før overtagelsen: De måtte sette hydraulikk på fruens "walk-in" smykkehvelv. Døren var for tung for henne.

 

Må anta at hvelvet uansett kun burde frekventeres med skipet til kai, i sjø kunne jo en slik dør være direkte guffen å håndtere. Men - de var neppe ombord under transportetappene uansett, slik har man Lear Jets og helikoptre til.

Link to post
Share on other sites

Langs Silokaia på Odderøya ligger luksusbåten til Chelsea-eier Roman Abramovitsj.

Lurer på om noen hadde blitt sur, hvis man hadd lagt seg på longside på yttersiden av ham. Krabbet frem og tilbake over yachten på vei til og fra. Eller eventuelt løpt ombord og ropt "Baug inn..!", jeg skal også ligge her... :lol:
Link to post
Share on other sites

Apropos Roman Abramokljhbcskdbvksdabvklsdjvbvitsj (eller hva det nå er han heter). De lå i Mauranger i fjor sommer, og jeg var å kikket på vidunderet. Han brukte helikopter for å reise til Haugesund for å handle vinterklær til hele familien, fordi de skulle opp å se på folgefonna! Det var snakk om en tur opp for å kikke, men man må jo være korrekt antrukket må vite :lol: Lettbåten ser ut som en saktegående plastsnekke, men kommer man for nær moderskipet viser det seg at den lille "sjaluppen" går godt over 20 knop! Da kommer de nemlig for å jage deg vekk rimelig kjapt. Ellers kan jeg nevne at sist de var i området (med Le Grand Bleu, som han nå har gitt bort (!!!) til en kompis) solgte jeg 26 kinderegg til barna hans. Hadde 4 igjen da han kom å hentet barna. Han så ut som en hvilken som helst turist, helt til det kom en lettbåt inn og utstyrte familien med paraplyer pga et par regndråper :lol: Dette er vel en 4-5 år siden...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...