Jump to content

Tohatsu 30 hk som stopper under kjøring


Dolfin

Recommended Posts

Jeg har en kompis som har en båt med en Tohatsu 30 hk påhengsmotor. Motoren er 2-3 år gammel. Nylig har han ved gjentatte anledninger opplevd at motoren stopper mens den går. Fra full gass opplever han at den bare dør ut sakte men sikkert (som om gasspådraget bare forsvinner gradvis og til slutt full stopp). Det kan virke som om det er problemer med bensintilførselen eller noe sånt. Når den først har stoppet er den vanskelig å starte, men etter litt fikling fram og tilbake (mulig det er bare litt ventetid som skal til) så får han som regel start på den igjen.

 

Noen som har vært ute for noe lignende eller evnt. har noen ideer om hva som kan være problemet?

Link to post
Share on other sites

Min tohatsu 9,9 hk hadde et liknende problem. Der hadde choke spjeldet låst seg i halvåpen stilling og dermed druknet den i bensin og stoppet. Kan være mange grunner til at den stopper. Feil plugger, tett bensinfilter, får ikke luft osv....

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Eg har eit liknande problem med min Suzuki 9,9 hk. Det er akkurat som om den plutselig mister all kompresjon, og etter på kan den vere vanskeleg å starte, men som "Dolfin" seier så startar den etter litt fikling (startar lettare viss det får eit par drag med choke). Eg trur ikkje det er noko problem med slangar å slikt, i allefall ikkje frå tanken til filteret.

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Er du sikker på at det ikke er vacuum på tanken. Har du fortsatt originaltanken til Tohatsu. Jeg hadde samme problem med en uorginal tank. Hadde lufteskruen fullt oppe, men allikevel ble det for lite luft inn i tanken ved høyt gasspådrag. Du nevner dette skjer ved fullt gasspådrag og jeg tror det er det samme som jeg hadde. Konklusjon: Jeg byttet til original tank.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...