Jump to content

Reparasjon av nating.


Galilee

Recommended Posts

Du må nok i det minste ta vekk alt som er løst, slik at du får gjort rent nede i sporet før du nater på ny. Og hvis du ikke vet hvilken natemasse som er benyttet, så er det nok best å skifte hele nater.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Uansett hvilket elektroverktøy du tar til med tror jeg du bør lage et "anlegg", en list du stifter i dekket, som verktøyet føres langs og styres av. Tror det blir veldig vanskelig å ta det på frihånd.

 

Noen har brukt sirkelsag til slikt, men det blir jo litt grovere greier. Jeg vet ikke hvordan dremelen kommer til å forholde seg til natestoffet, men det bør jo prøves! Jeg har bare brukt et stemjern av noenlunde eksakt natebredde, når det tilsynelatende i likhet med deg bare er enkelte steder det har løsnet. Eller kanskje du må ta hele dekket? Lykke til i alle fal! :smiley:

Link to post
Share on other sites

For disse noen få stykke som du vil reparere lønner det seg kanskje ikke,

men det beste som finnes (for min skyld) er Fein Multimaster.

Dyrt men supert.

Jeg har en komplett sett og bruker maskinen for de fleste kuttearbeidene. (untatt matvarer :lol:)

Fein tilbyr også forskjellige kniver for kutt av nating.

Lettere kan jobben ikke bli.

 

Skriv "Fein Multimaster" i søkemotoren her på båtplassen, så får du flere innlegg der du kan lese litt om maskinen.

 

:seeya:

Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Link to post
Share on other sites

Takk for hjelpen alle sammen.

 

Fein masking og natekniv ser ut til å bli VELDIG dyrt for så liten jobb...og Dremel har jeg allerede. Funket kjempefint til å frese epoxy.

 

Tenker jeg bruker Casco marin & teknikk for nye nater, både fordi jeg har noen patroner, og fordi det har fungert flott på andre fuger på båten.

 

Må bare sjekke hvordan den er å slipe.

 

Synd jeg ikke fant dette forumet før jeg begynte med prosjektet. Jeg vet ikke helt om mine reparasjoner er de mest optimale.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...