index Startet 15.Juli.2006 Del på Facebook Startet 15.Juli.2006 Kjøpte meg en flaske med kalesjerens på Biltema i dag. Men da dette blir første gangen kalesjen vaskes(1 år gammel) så ble jeg litt i tvil om hva som er lurt å bruke. Vil jo nødig ødelegge en såpass ny kalesje! Har noen prøvd dette stoffet, og har noen kommentarer å komme med? Eller er kanskje andre vaskemidler å foretrekke for kalesjerens? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bryant Svart 15.Juli.2006 Del på Facebook Svart 15.Juli.2006 Har benyttet rensen selv til min tre år gamle tidligere uvaskede kalesje. Fungerte OK. Ødela ihvertfall ikke kalesjen. (Den fungerte også utmerket til å rense ett K&N sportluftfiler - i bomull - som jeg har på bilen. Olje og skitt rant unna.) Benyttet Biltema kalesjeimpregnering etterpå. Den selges på sprayflaske, men jeg anbefaler å bruke dobbelt mengde og helle den på kalesjen og arbeide den inn med en myk kost. Impregneringen fungerer ihvertfall bra i regnskurene som har vært siste periode med dårlig vær. Kalesjen er tett mot regnvann. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 16.Juli.2006 Del på Facebook Svart 16.Juli.2006 Min kallesje er også 1 år gammel, har sittet på i hele vinter, men fortsatt like fin. Ser heller ingen grunn til å gjøre noe med den før den begynner å bli skitten/lekk... Er det noe grunn til det? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.Juli.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2006 Min har blitt full av svarte stiper på sidene i løpet av vinteren, og det tar seg dårlig ut på en lys kalesje. Så eneste grunn til å vaske den er det rent kosmetiske ja. Kommer heller ikke til å impregnere den så lenge den holder tett av seg selv. Så da regner jeg med at det går et par år til før impregnering er påkrevd. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.