Jump to content

trenger en ny regulator


MD11d

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har problemer med lading. Jeg har en VP MD 11 C med en marchal 14/35 A dynamo. Dynamoen fungerer, men regulatoren fungerer ikke. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en regulator til denne dynamoen? Evt. om det er noen som har en brukt regulator som jeg kan kjøpe. Jeg tror dette er en dynamo som er børsteløs om det har noen betydning.

 

takker for all hjelp.

Link to post
Share on other sites

Fikk et tilbud på en PDAR regulator. Det var ikke billig. Den kostes 2120,-. Hadde håpet på å finne noe billigere. Men det er vel kanskje ikke mulig det. Har du noen erfaring med PDAR regulator?

Alt er mulig, tro meg :smiley:

 

Hvis du leser lit mer på båtplassen så får du sikkert snart en inntrykk om meningen av andre ang. PDAR.

Forresten finnes det noen få forskjell mellom standard- og høyeffektregulatorer, som utgjør prisen.

 

Men hvis du bare skal har en annen regulator uansett, så kan man ja modifisere en annen regulator som regulerer positivt.

Men i så fall er det vel både bedre og enklere hvis man bare kjøper en annen dynamo,

fordi små dynamoer koster ikke alt verden heller.

 

:seeya:

Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Link to post
Share on other sites

Hvordan får jeg tak i marwin. Evt.hvor mye betalte du får en regulator?

 

Jeg tenkte litt på å prøve å fikse den gamle regulatoren. Noen som kjenner noen som driver å fikser elektronikk komponenter.

 

Jeg har bytta ut den gamle dynamoen. Fikk kjøpt en lite brukt dynamo av samme typen som jeg hadde. Problemet var jo at det ikke følgte med noen regulator på den. Og den jeg hadde på den gamle var defekt.

 

Ny orginal dynamo til min VP MD11c koster ca 3800,- dyrt synes jeg.

Link to post
Share on other sites

Problemet er at de billige regulatorene man får kjøpt f.eks på Biltema er minusregulerte, dvs at den ankeret er koblet til D+ i den ene enden og den andre går via regulatoren til jord.

Din dynamo er plussregulert, dvs at den ene enden er jordet og den andre (DF) er koblet til D+ via regulatoren.

Dersom det er mulig å koble om ankeret kan du bruke std. regulator, det var det jeg tok opp i den andre tråden.

(Ankeret i denne sammenheng er bare en fast vikling siden dynamoen er børsteløs)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...