Jump to content

Vann i skroget på Pioner 15


pioner

Recommended Posts

Jeg regner med det finnes en drenering et eller annet sted på båten. Tidligere modeller av Pioner hadde en stor plugg fremme på baugen, som var ment som drenering. Båten måtte da på land og snus opp-ned. Vet ikke om det er slik på Pioner 15. Uansett tror jeg ikke du kommer utenom å dra båten på land før du drenerer. Det er jo også litt interessant for deg hvordan så mye vann har kommet inn i dobbeltskroget. Du er sikkert klart over at man ikke uten videre kan skru skruer inn i skroget på disse båtene, da går det hull og lekkasjer kan lett oppstå. Selve dreniringspluggen, hvor den nå er, kan jo også lekke.

Link to post
Share on other sites

Er helt ny på det å ha båt og det er min feil at det er vann i skroget siden det regnet mye oppi båten i høst og jeg ikke hadde åpnet for selvdreneringen og heller ikke skrudd ut et par bolter som gjør at vannet lettere renner ut. Båten var så full av vann at det kom inn på steder som ikke er helt tette.

Har ikke sett noen dreneringsplugg men i bunn av båten er det noen bittesmå hull som er tettet igjen med en plastplugg, kanskje vannet kan renne ut der. Det ser jo litt upraktisk ut for hullene er veldig små.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...