Rolf Startet 16.Juli.2006 Del på Facebook Startet 16.Juli.2006 Har nok strom og diesel. Kan ikke se at der er vann i dieselen men har tappet ut av vannutskilleren og skiftet finfilter. Det kommer drivstoff fram til filteret og virker som det ogsaa kommer diesel til hoytrykkspumpa. Men er ikk livstegn naa jeg kjinner maskinen. Noen tips? Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
eysteind Svart 16.Juli.2006 Del på Facebook Svart 16.Juli.2006 Kva med stopp-bryteren. Vet ikke hva du har, wire, eller via tenningsnøkkel... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.Juli.2006 Del på Facebook Svart 16.Juli.2006 Gløding! Det var i alle fall mitt problem (ref tidligere tråd). Glødereleet hadde hengt seg opp innvendig i plastdekselet (grønt Lucas rele) og glødingen ville derfor ikKe slå inn. Sjekk om du får diesel frem til dysene. Løs en eller to av mutrene på dyserøret og kinn. Hvis det kommer diesel frem, så er nok dieselsiden OK. Men hvis dette er en forkammermotor slik som min (2401E) så får du den rett og slett ikke til å starte uten gløding eller startgass.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
SveinHa Svart 16.Juli.2006 Del på Facebook Svart 16.Juli.2006 Ford er svært så lite tolerant når det gjelder luft i dieselen så lufting må utføres nøyaktig og etter boka Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
2715e Svart 16.Juli.2006 Del på Facebook Svart 16.Juli.2006 Heisann Her har du et par tips.. Sjekk på dieselpumpen at stopphendelen er dratt skikkelig tilbake til startposisjon. Har du en sims pumpe har du vel også en kaldstart knapp som du trykker inn for å få mere fuel ved oppstart. (regner med at du vet dette) men skriver det allikevel da man aldri kan vite.. Husk å lufte selve dieselpumpen også... Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 16.Juli.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2006 Takk for innspill. Har sjekka at stopphendelen står i riktig posisjon. Har wireløsning og har opplevd på forrige båten at wiren løsnet slik at hendelen ble stående i stopp-posisjon. Men det er dessverre ikkke det som er problemet her. Heller vel til at det enten er luft eller at pumpa er gåen. Peilet oljen på denne og der var det ikke mye olje, forbasket også. Å få noen kyndoge til å se på dette blir vel ikke lett men for gjøre et forsøk imorgen. Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Nemo Svart 17.Juli.2006 Del på Facebook Svart 17.Juli.2006 Har du skiftet olje på dieselpumpen? Dersom det er luft vil du se det dersom du åpner på lufteskruene og pumper med fødepumpen. Luft først på filtrene og så på dieselpumpen. Noen Forder har en ventil fra filteret til retur på tanken. Hvis denne "henger" vil du ha problem med starten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.