Jump to content

Regnvann lekker inn i Sjømann 22


Hans

Recommended Posts

Har en Sjømann 22,1978 modell. Når det regner eller når jeg vasker båten, må den pumpes for vann etterpå. Noen som har samme erfaringer og som vet hvor vannet kan sige inn i båten?? Har prøvd å se etter lekkasjer men kan ikke se noe. Det er regnvann og ikke saltvann som kommer inn.

Link to post
Share on other sites

Det høres jo ut som en rimelig betydelig lekkasje da, siden du må lense etter å ha vasket båten! Vil tippe at du har en lekkasje enten under fenderlisten eller langs en kant eller list som derved leder vannet inn i båten. Men lekkasjer i båt krever som regel en del detektivarbeid for å bli avdekket, da en lekkasje f.eks rundt et vindu kanskje følger skrogtrekket bakover og først blir synlig et par meter fra lekkasjen. Få noen til å spyle rundt hele båten mens du er inni og kontrollerer alle krinker og kroker, kanskje du ser noe da?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

På min sjømann lekker det i ruta. DVS lista ved dekk. Alt vannet som renner på dekk, renner inn i gjennom den dårlige vinduslista, og deretter på dashbordet, og følger eikelista innvendig ned til benkeplata over blusset. Til vinteren må benkeplata skiftes, da dette tydeligvis har vært slik lenge, og plata har nå rottna opp. Ja, skal selfølgelig utbedre vinduet også.

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Min båt får også litt vann inn ved mye regn eller spyling. Kalesjen er tett, ihvertfall så tett som det går an. Men jeg fant lekkasjene: gamle gummilister rundt vinduer og ikke minst inn via fenderlista. Dette kan du stoppe innenfra ved å finne hvor vannet trenger inn og smøre på gelcoat. Men best er det jo om du finner inngangspunktet utenfra og får tettet der.

Men båter og vann :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...