Jump to content

GPS clas ohlson

Geirh

Recommended Posts

Kjøp den heller på Qxl....
Jeg kjøpte den også på QXL og fikk den for 450.- (Litt heftig budrunde akkurat da :blush: ). En annen vant auksjonen men selger tilbød meg den likevel for mitt høyeste bud.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner
  • 1 måned senere...

Hva som er best er vel ikke lett å avgjøre etter mitt syn, jeg har nå en gps fra Clas O, har ikke peiling hvilket fabrikat det er... men den fungerer helt utmerket ombord hos meg.. Den ligger i et vindu ombord og jeg fra 7-11 satelitter innom stort sett tilenhver tid... Har ikke merket noen unøaktigheter sålangt... Har seilt drøye 110nm med denne nå

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Litt off topic med tanke på Clas Ohlson, men jeg kjøpte en Globalsat 601 20 kanalers GPS fra Komplett til 795,-

Den har SIRF STAR III chip. Altså for bare 100kr mer enn Haicom med tilsvarende spesifikasjon får man med display. Liten fin sak. Vanntett er den også.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323568

Denne GPS-en er egentlig en bærbar trenings GPS, men funker utmerket til PC-bruk med USB. Da har man også den sikkerheten at man kan lese av posisjon også dersom PC-en skulle ta kvelden. Det var mitt argument for å velge denne modellen.

Batteriene lades via USB. Nettadapter /lader følger med. Bra mottaker, fant satelitter selv ved bruk midt inne i huset hjemme.

Denne bør fungere på de aller fleste kartprogram vil jeg tro. Støtter vanlig NMEA standard.

AB

MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin  - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no

Med litt "fikling" med innstillinger i gpsgate og riktig valg av porter, fungerer nå Navibe GPS fra CO mot Garmin Mapsource. Selv om det ikke er freeware, kan jeg leve med en pris på 60 kroner.

Takk for tipset!

Har installert Gpsgate. Funker mot Autorute. Har 9,6Kb/s inn og sansynligvis 4,8 ut da Autorute krever det.. Har laget to virituelle utganger. En for Autorute og en for Mapsource. Utgangen til Autorute fungerer perfekt, men Mapsouce funker ikke. Valgte: Viritual com8 /Garmin emulator (Generic Divice ). Det burde være riktig eller?

Redigert av prin435 (see edit history)

Princess 435 volvopenta_sotw.gif

Pretty Woman, Oslo

Her er det noe jeg ikke finner i MapSurce. Hjelp!

Jeg drev med dette for et år siden og fikk faktisk "lurt" MapSource til å funke med et og et kart med den gamle GPS musa. Hvor i all verden velger jeg com port i Map Source.

Finner liksom ingenting av betydning for GPS instillinger. Bare Gi nytt navn/ søk etter enheter der jeg får melding om at den ser noen relevante signaler, men at de ikke er riktige. Videre får jeg et valg om å søke etter enhetsnr. Der finner den porten som stemmer med GpsGate og sier at nr. er 1234567890

Redigert i ettertid. For orden skyld kan jeg informere om at versomen på Map Source er 6.10.2 Det begynner å demre at det ble problematisk å "lure" Map Source etter en oppgradering.

Redigert av prin435 (see edit history)

Princess 435 volvopenta_sotw.gif

Pretty Woman, Oslo

• 11 måneder senere...

Jeg har installert Franson gpsgate, problemet er at jeg ikke finner ut hva slags innstilling jeg skal ha for å få programmene til å fungere sammen med haicomen. :headbang:

På output innstillingene til franson har jeg følgende: Gpsgate direct is running OK men på viritual com2/garmin emulator får jeg: no klient connected

Redigert av skibsplast ohoi (see edit history)

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...