Jump to content

24 V lyspære - skal egentlig ha 12V


Bitteliten

Recommended Posts

Ikke annet enn at den knapt vil lyse...

Du kan sikkert bruke en 5W, antar dette er enklere å få tak i.

5 w pæra er lenger - den har samme lengde som 10w. Vi har prøvd de og da lyser pæra også når døra er lukket fordi bryteren er fjærbelastet. Det lukter fortsatt smeltet plast av melkekartongene - for å si det slik. Til og med glasset i pæra var begynt å smelte :eek:

 

Jeg snakket med importøren, og de hadde også funnet ut at dette var en litt ukurant pære, men den finnes visst på Biltema. Det er jammen mange Biltema butikker langs kysten :rolleyes:

 

Vi har prøvd bensinstasjoner med og uten hamburgere, store båtsjappeer i flere byer, skal nå teste en bensinstasjon til så får vi se. Watski har ikke denne pæra - de har bare ned til 5w - som er 3 mm for lang.

Lyspæra ser ut som nr 7 på bildet

 

Bilde

Fant den på Biltema - artikkelnummer 35-15839

 

Så langt i ferien har dette vært en god unnskyldning for å besøke alle umulige og mulige butikker av min interesse. Litt deilig å slippe klesbutikker og "ting og tang" butikker med duker og treender og skipper med frue "handmade of real wood somewhere in China" modeller :lol:

Link to post
Share on other sites

Vi var på Biltema i dag i påvente at kulingen skulle legge seg (12-15m/sek på Sørlandet i dag). De hadde 12V 3W pærer - men de er ca dobbelt så tykke i diameter som den som stod i kjøleskapet. Noen som har tips om hvor jeg kan få tak i en slik pære?

 

Har snakket med importøren av Isotherm og de hadde ingen andre løsninger enn Biltema.

Link to post
Share on other sites

Da jeg var på jakt etter en ukurrant lyspære, kontaktet jeg Osram direkte på e-post: svein.bauer@OSRAM.NO. Eller bruk denne: osram@osram.no, i tilfelle mr. Bauer har ferie. Svaret jeg fikk er som følger:

 

Hei og takk for mail

 

Denne lampen har ikke vi lenger. EFA Elektro i Oppegård tlf.66812400 har endel spesielle lamper .Kansje du kan forsøke der.

 

Med vennlig hilsen/Best Regards

OSRAM AS

Svein Bauer

Key Account Manager/Bil/Auto

mob.40004132

 

Du kan jo prøve EFA Elektro på Oppegård også.

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

Har du prøvet på en bensinstasjon, en med mer enn pølser og hamburgere alså...... :crazy:

noen ganger greier ikke betjeningen å finne den. har opplevd det selv da jeg skulle kjøpe sikringer, etter å ha fått lov å lete litt selv fant jeg en de egentlig ikke hadde.

Link to post
Share on other sites

Har snakket med importøren av Isotherm og de hadde ingen andre løsninger enn Biltema.

Skremmende at ikke importøren kan skaffe en lyspære til et helt nytt kjøleskap! Det kan vel knapt være lovlig en gang å selge denslags! Nesten så det frister å forlange nytt skap.....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Æehem. Bitteliten.

 

Regner med at du har stillt deg selv spørsmålet: Hvordan kan Windy plassere ombord kjøleskap (eller annet utstyr for hva jeg vet) hvor 1: pærer går etter, er det 3-4 uker du har hatt båten?? og 2 som du må lete land og strand rundt etter, for å finne i en italiensk elektro sjappe?? !! Dette i en NORSK :flag: båt til x antall mill.

 

 

Når jeg tenker meg rundt igjen... Windy er vel ikke alene om dette??

 

 

Nei, takke meg til til en Gammal båt der (nesten) ingenting er originalt lenger, og der man kan få tak i erstaninger, uten å måtte kjøpe hele delen/utstyret nytt!!

 

Håper det løser seg, hvis ikke får du riste noen hos Windy litt

 

Trygve

Link to post
Share on other sites

Æehem. Bitteliten.

 

Regner med at du har stillt deg selv spørsmålet: Hvordan kan Windy plassere ombord kjøleskap (eller annet utstyr for hva jeg vet) hvor 1: pærer går etter, er det 3-4 uker du har hatt båten?? og 2 som du må lete land og strand rundt etter, for å finne i en italiensk elektro sjappe?? !! Dette i en NORSK :flag: båt til x antall mill.

Når jeg tenker meg rundt igjen... Windy er vel ikke alene om dette??

Merket på kjøleskapet er Isotherm. Noen andre som har det ombord vil jeg tro. Pæra er spesiell dog, mulig den blir byttet ut etterhvert kanskje om den er så vanskelig å få tak i.

 

Jeg ville ikke bry Windy's delelagervakttelefon i sommerferien med en slik bagatell som en 3W lyspære.

Men en mail til importøren har løst det hele. Ny lampe og lyspærer er visstnok på vei. Lyspærene på vei fra Italia :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Æehem. Bitteliten.

 

Regner med at du har stillt deg selv spørsmålet: Hvordan kan Windy plassere ombord kjøleskap (eller annet utstyr for hva jeg vet) hvor 1: pærer går etter, er det 3-4 uker du har hatt båten?? og 2 som du må lete land og strand rundt etter, for å finne i en italiensk elektro sjappe?? !! Dette i en NORSK :flag: båt til x antall mill.

Litt enig i tankegangen her. Men likevel er det litt vanskelig å laste en produsent for at en lyspære går. Det har vel vært litt vind rund omkring med medfølgende dunking og risting noe en lyspære ikke er spesiellt glad i.

 

Men at det går an å bruke så ukurante varer :headbang:

Det hører ikke hjemme noe sted...

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...