Jump to content

Hjælp. Trenger hjelp til å borre og gjenge en kjøl - Oslo


ulysses

Recommended Posts

Støperiet som leverte kjølen til min nye båt har klart å borre et par hull på feil sted. De holder til å Sverige (svensk båt), og skal jeg vente til de åpner får jeg ikke skuta på vannet i juli. Alternativet er å få noen til å borre og gjenge i flensen på kjølen.

 

Gjengehullene som skal lages er 3 stk M20, dybde er 50mm og 2 stk 30mm. Kjølen er laget av jern.

 

Har forsøkt diverse mekaniske verksteder, men de er ikke så lystne på å påta seg en slik jobb nå om sommeren. Er det noen som har noen tips å komme med, så blir jeg veldig glad? Kjølen ligger på Sjølyst i Oslo.

 

Å gjøre dette selv er ikke noe alternativ.

Link to post
Share on other sites

Å gjøre dette selv er ikke noe alternativ.

 

jeg er frekk, tillegg til dum;så jeg spør rett ogslett; hvorfor?

 

Skal du ha gjordt dette ila.kort tid, tipper jeg det er eneste alternativ.

 

Skal du ha gjordt dette på et mekanisk verksted, bør du få kjølen transportabel. Som trolig vil si opppå en tilhenger av noe slag...

 

Hvor tung er den forresten ?

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

jeg er frekk, tillegg til dum;så jeg spør rett ogslett; hvorfor?

Fordi jeg ikke har baller nok til å satse på at de gjengene jeg lager selv holder. Å miste kjølen er noe jeg vil slippe å oppleve.

 

Skal du ha gjordt dette på et mekanisk verksted, bør du få kjølen transportabel. Som trolig vil si opppå en tilhenger av noe slag...

 

Hvor tung er den forresten ?

1200 Kg. Men med bulb i enden av en ca 1.5 lang finne med en flens i enden. Har ikke lapp til å kjøre denne selv på henger. Linjegods skulle ha 3000 for å kjøre denne. I tillegg kommer jobben med å lage nye hull og gjenger. Problemet er bare å finne noen som vil ta det i ferien.
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...