Jump to content

Startproblem Yanmar YSM8G


roy_n

Recommended Posts

Hei har et problem med en yanmar ysm8g når jeg prøver å få start på den er det ikke tegn til liv den slår ikke et slag jeg har til og med prøvd med startgass uten resultat .Når jeg kjører den på startern går den med urviseren sett aktenfra er dette riktig gang rettning.

 

mvh

roy_n :drink:

Link to post
Share on other sites

Hei roy_n!

Jeg tok av regulator mekanismen og rengjorde den, kom da frem til at armen som går ned på pumpa umulig kunne stå rett, løste den og vred den noen få grader,vips,motoren startet uten startgass og regulerer fint når jeg setter den i gir, tidligere kveltes den under belastning,kanskje noen tidligere eier(E) har fiklet med den ikke vet jeg den går ihverfall helt fint nå.på leddet er det en eksenter skrue som en kan justere på også

Link to post
Share on other sites

Kan vel nesten virke slik ja. Aternativt støtstang som er bøyd/hoppet av slik at ventilen ikke åpner i det hele tatt... Ta av toppdekselet slik at du kan se om ventilmekanismen fungerer som den skal. Da kan du også kjenne på ventilen om den går lett eller om den henger litt...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Hei takker for svar og råd.Hadde en mekaniker til å titte på motoren han sa at den ikke hadde mulighet til å tenne på startgass,men at han trodde jeg har for dårlig trykk på pumpa +tett dyse samt at jeg burde ta topplokksoverhaling

Det var visst mye dritt i toppen.

 

mvh

roy_n :cheers:

Link to post
Share on other sites

Hei folkens nå har jeg plukket i frahverandre Yanmar motoren min skal si det var noen stygge greier topplokket er bare slagget,sylinderen er det noen riper og sår i dysa dønn tett ,matepumpa må ha ny membra og ventiler.Vurderer å selg som dele motor.Det er ny starter ok gear + noe annet som sikkert er brukbart.

 

roy_n

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...