Jump to content

Startproblem Yanmar YSM8G

roy_n

Recommended Posts

Hei har et problem med en yanmar ysm8g når jeg prøver å få start på den er det ikke tegn til liv den slår ikke et slag jeg har til og med prøvd med startgass uten resultat .Når jeg kjører den på startern går den med urviseren sett aktenfra er dette riktig gang rettning.

mvh

roy_n :drink:

Hei roy_n!

Jeg tok av regulator mekanismen og rengjorde den, kom da frem til at armen som går ned på pumpa umulig kunne stå rett, løste den og vred den noen få grader,vips,motoren startet uten startgass og regulerer fint når jeg setter den i gir, tidligere kveltes den under belastning,kanskje noen tidligere eier(E) har fiklet med den ikke vet jeg den går ihverfall helt fint nå.på leddet er det en eksenter skrue som en kan justere på også

Takker for svar; Jeg kan ikke forstå hvorfor motoren ikke tenner på startgass.

Når jeg sprayer rett inn i luftinntaket det kan se ut som gassen blir blåst ut igjen.

Kan det være innsugsventilen som ikke tetter sikelig mot sete.

roy_n

Kan vel nesten virke slik ja. Aternativt støtstang som er bøyd/hoppet av slik at ventilen ikke åpner i det hele tatt... Ta av toppdekselet slik at du kan se om ventilmekanismen fungerer som den skal. Da kan du også kjenne på ventilen om den går lett eller om den henger litt...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Hei takker for svar og råd.Hadde en mekaniker til å titte på motoren han sa at den ikke hadde mulighet til å tenne på startgass,men at han trodde jeg har for dårlig trykk på pumpa +tett dyse samt at jeg burde ta topplokksoverhaling

Det var visst mye dritt i toppen.

mvh

roy_n :cheers:

Hei folkens nå har jeg plukket i frahverandre Yanmar motoren min skal si det var noen stygge greier topplokket er bare slagget,sylinderen er det noen riper og sår i dysa dønn tett ,matepumpa må ha ny membra og ventiler.Vurderer å selg som dele motor.Det er ny starter ok gear + noe annet som sikkert er brukbart.

roy_n

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...