Jump to content

Tiltsylinder Mariner 75 hk 93 modell


stetind

Recommended Posts

Jeg har dessverre ingen tiltsylinder til deg, men lurte på om du er helt skråsikker på at den du har er gåen. (Nå vet jeg jo forøvrig ikke om du har noen sylinder i det hele tatt, men antar at du kanskje har det og at denne er defekt.)

 

Tenkte jeg kunne fortelle om min erfaring i de baner. Jeg kjøpte for et par år tilbake en båt med en Mariner 50 HK 93-modell. Fikk et bra avslag i prisen da selgeren hadde konstatert at tilsylinderen var defekt.

 

Etter at jeg fikk båten hjem gikk jeg i gang for å feilsøke litt på tiltsylinderen. Det tok ca. 10 minutter å få konstatert at tiltsylinderen var helt i orden, men at det var heller dårlig med strøm som nådde fram til den. Gikk over alle ledninger og pusset bort irr og sprayet med dertil egnet CRC-electric (eller hva det nå het), og vips så var tilten god som ny.

 

Om du ikke har sjekket dette med strømmen allerede, så kan det jo være et tips.

Link to post
Share on other sites

Hvis du er sikker på at det er sylinderen, så leverer Mercury overhalings kit .

Hvilken type har du da ?? ser 75hk modelen ble levert med 3 forsellinge power trim typer .

Det var "3 rams type 1" ( påfylling venstre side,utvendig ), "3 rams type 2" ( påfylling venstre side innvendig og " singel ram" .

 

Har ny erstatnings motor til en type 2 liggende ( se signatur ):smiley: , hvis der er lekkasjer så leverer Mercury overhaling sett ( O-ringer , tettninger, pakninger,++ )

 

Arne Kjetil

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...