Jump to content

VP 280 propellen slipper / spinner


NovaMan

Recommended Posts

Hei

Kan noen gi meg noen tips om hvor jeg bør begynne å lete?

 

Jeg har en VP ADAD40A m/VP 280 drev. hvor alt har fungert fint helt til i dag. Når båten nå er i ferd med å plane ut ved ca. 2000 omdreininger så øker turtallet på motoren, og båten mister all fremdrift. Når jeg så slakker av gassen kommer kreftene tilbake, og jeg kan kjøre normalt under planefart. Propellen er ny i år og uten skader, så det er vel neppe gummien i denne som slipper. Jeg hører ikke noen stygge lyder heller, men det er så mye bråk rundt motoren at det er kanskje ikke å vente.

 

Hvor / hva bør jeg sjekke ??

 

mvh.

Terje

Link to post
Share on other sites

I de tilfelle jeg kjenner til av kon-problemer har problemet vært å få gearet til å ta tak.

Har først konen fått tak så sitter den fastere jo større belastningen er.

Den vil sannsynligvis heller ikke sitte dårligere hvis det er lite olje på drevet, snarere tvert imot...

Så jeg tviler på at det er dette som er problemet ditt.

 

Har du mulighet for å teste med en annen propell? Selv om den er ny kan man vel ikke utelukke at den er årsaken...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...