NovaMan Startet 18.Juli.2006 Del på Facebook Startet 18.Juli.2006 Hei Kan noen gi meg noen tips om hvor jeg bør begynne å lete? Jeg har en VP ADAD40A m/VP 280 drev. hvor alt har fungert fint helt til i dag. Når båten nå er i ferd med å plane ut ved ca. 2000 omdreininger så øker turtallet på motoren, og båten mister all fremdrift. Når jeg så slakker av gassen kommer kreftene tilbake, og jeg kan kjøre normalt under planefart. Propellen er ny i år og uten skader, så det er vel neppe gummien i denne som slipper. Jeg hører ikke noen stygge lyder heller, men det er så mye bråk rundt motoren at det er kanskje ikke å vente. Hvor / hva bør jeg sjekke ?? mvh. Terje Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Brutus Svart 18.Juli.2006 Del på Facebook Svart 18.Juli.2006 Det er sikkert clutchen i gearhuset på drevet som slipper. Det er en kon type clutch der. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Birchwood 320 Svart 18.Juli.2006 Del på Facebook Svart 18.Juli.2006 Har du fylt feil olje på drevet i år??? Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post Share on other sites More sharing options...
NovaMan Svart 18.Juli.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juli.2006 Kan manglende olje forårsake noe slikt? Det var en kar som skulle ta seg av dette for meg på vårparten, men jeg har sett av andre ting som han også skulle ha gjort at jeg bør være skeptisk til hva som virkelig er gjort. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ingar Svart 18.Juli.2006 Del på Facebook Svart 18.Juli.2006 I de tilfelle jeg kjenner til av kon-problemer har problemet vært å få gearet til å ta tak. Har først konen fått tak så sitter den fastere jo større belastningen er. Den vil sannsynligvis heller ikke sitte dårligere hvis det er lite olje på drevet, snarere tvert imot... Så jeg tviler på at det er dette som er problemet ditt. Har du mulighet for å teste med en annen propell? Selv om den er ny kan man vel ikke utelukke at den er årsaken... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
NovaMan Svart 18.Juli.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juli.2006 Ja jeg kan få testet med en annen propell i løpet av en dag eller to. Sitter det en vulkanisert "pakning" i originale VP propeller som på en del mindre propeller? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SF Svart 20.Juli.2006 Del på Facebook Svart 20.Juli.2006 (redigert) Ja propellen er vulket på selve propell navet. Ut fra beskrivelsen din høres det ut som det er vulkaniseringen som har sluppet. Prøv med en annen propell. Redigert 20.Juli.2006 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.