Ivan Startet 18.Juli.2006 Del på Facebook Startet 18.Juli.2006 Hei! Er det noen som kan hjelpe meg med et problem på min mercury 1150 fra midten på 80 tallet? Har nå fått problem med at den "gir seg" etter en liten stund på full gass. Den går normalt på tomgang og opp til 3/4 gasspådrag. Har byttet bensinslange og renset både tank og filter ved bensinpumpe. Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 18.Juli.2006 Del på Facebook Svart 18.Juli.2006 Kan være tegn på et lite hull i membranen på bensinpumpa, prøv å pump opp trykk med pumpa på slangen, hvis motoren kvikner til igjen .... sjekk pumpa . Hvis pumpa er ok bør du sjekke kompresjonen på motoren, det jo den som skaper trykket/suget som driver pumpa . Kan også være det at motoren går for varm, er det lenge siden impelleren ble byttet??, på disse rekke sekkserne er det viktig at vannpumpa funger 100% ( er ingen termostat eller noen flow ventil i denne motoren ) Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Ivan Svart 20.Juli.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2006 Takk for hurtig svar. Har prøvd det meste av dette, men skal prøve å skifte impreller. Håper det ikke er for vanskelig å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 20.Juli.2006 Del på Facebook Svart 20.Juli.2006 (redigert) Takk for hurtig svar. Har prøvd det meste av dette, men skal prøve å skifte impreller. Håper det ikke er for vanskelig å gjøre. Sett motoren i revers, fjern anoden i front ( bolt under )+ 2 muttere rett bak anoden + 1 mutter på hver side ( lenger bak )+ 1 mutter helt bakerst . Undervannshuset er nå løst. Ikke rør giret på båt eller på girhus, blir lettere å montere, bare få akslingen til å treffe under montering ( kan være litt uggent å få akslingen til å treffe veiva, men med litt lirking/banning går det ) . Har du sjekka høyden på flottørene i forgasserene ??, hvis bensin nivået er for lavt kan det være vanskelig å fore på med nok bensin etter litt tid . Arne Kjetil Redigert 20.Juli.2006 av Droll (see edit history) Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Ingar Svart 20.Juli.2006 Del på Facebook Svart 20.Juli.2006 Synes det virker tvilsomt at det kan ha med kjøling å gjøre. Hvis motoren "gir seg" som følge av varmgang er det vel i praksis at den mer eller mindre skjærer seg.. Hadde kjøling vært problemet ville du også kunne kjørt lenger på full gass når du starter med kald motor. Har du sjekket at motoren ikke tar inn vann? Sitér dette innlegget Link to post
HerJo Svart 21.Juli.2006 Del på Facebook Svart 21.Juli.2006 Nå aner ikke jeg hvordan en 1150 ser ut, men jeg hadde et lignende problem på en -86 Mercury 50 rett etter jeg kjøpte den. Det viste seg at forrige eier hadde snudd innmaten i bensinfilteret feil vei - altså med den tette siden opp. Filterinnmaten ble da suget opp mot toppen av filterhuset ved fullt pådrag og sperret dermed for bensintilførselen. Resultat; tomt forgasserkammer -> nesten stans/lavere turtall -> bensinfilterinnsats "slapp taket" -> motoren fikk bensin -> tok opp turtall og fart -> innsats sugd opp.... and on we go... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.