Jump to content

VDO Sumlog SL Electronic er død


rogerfo

Recommended Posts

Jeg renoverer båt og en ting som aldri har virket er VDO loggen.

Det er en VDO Sumlog SL Electronic.

Jeg vet ikke om tilkoblingen er riktig.

Jeg sjekket ikke om impeller var montert riktig vei da jeg demonterte.

 

Maritim har kun servicehåndbok for den nye typen instrument.

Hva skjer hvis impeller er montert feil vei?

Kan jeg rotere impeller med vann eller luft og simulere fart? Vil det gi utslag på instrumentet?

Har noen servicehandbok med koblingsskjema?

 

Mange spørsmål...

 

mvh Roger

 

https://baatplassen.no/bildearkiv/7/7683/Img_1696.jpg

 

https://baatplassen.no/bildearkiv/7/7683/Img_1697.jpg

 

https://baatplassen.no/bildearkiv/7/7683/Img_1700.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 8 år senere...

Jeg renoverer båt og en ting som aldri har virket er VDO loggen.

Såvidt jeg ser av det siste bildet så manger du negativ strømkabel...

Skal stå ved siden av den røde.

 

bilde

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...

Ja, ingen tvivl der. Uden 0-ledning kommer det ikke til at virke.

Jeg lykkedes med at finde en beskrivelse af tilkoblingerne på nettet. Google ved alt.

Den lille "blå brik" bruges til at korrigere visningen på instrumentet. Visningen skal verificeres ved hjælp af f.eks. en gps eller andet. De enkelte microswitch bruges, og vil alt efter indstilling justere visningen med et antal %, plus eller minus.

Hvis jeg hitter den manual jeg fandt, vil jeg linke til den/uploade (=oplaste) den snarest.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 år senere...

Impelleren er jo plassert under båten naturlig nok.

 

Dyre saker, men finnes pussig nok fortsatt å få kjøpt

 

https://vdo-webshop.nl/en/133-sumlog-sensors-old-type

 

impeller.jpg.41108816f3e76a4d67d83494698e50d9.jpg

Redigert av Teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...