rogerfo Startet 19.Juli.2006 Del på Facebook Startet 19.Juli.2006 Jeg renoverer båt og en ting som aldri har virket er VDO loggen. Det er en VDO Sumlog SL Electronic. Jeg vet ikke om tilkoblingen er riktig. Jeg sjekket ikke om impeller var montert riktig vei da jeg demonterte. Maritim har kun servicehåndbok for den nye typen instrument. Hva skjer hvis impeller er montert feil vei? Kan jeg rotere impeller med vann eller luft og simulere fart? Vil det gi utslag på instrumentet? Har noen servicehandbok med koblingsskjema? Mange spørsmål... mvh Roger https://baatplassen.no/bildearkiv/7/7683/Img_1696.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/7/7683/Img_1697.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/7/7683/Img_1700.jpg Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ingar Svart 19.Juli.2006 Del på Facebook Svart 19.Juli.2006 Du kan teste i luft og det spiller ingen rolle hvilket vei du roterer skovlen. Men den skal monteres med bøyen på bladene i fartsretningen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
rogerfo Svart 19.Juli.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2006 VDO har kun manual for den nye Ocean Line - ikke den gamle Sumlog... Men jeg ser at min skovel ligner på 12 knop-skovelen - ikke 30 knop utgaven /roger Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
rogerfo Svart 24.Juli.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2006 Jeg har fått faxet over 3 viktige sider ang Sumloggen fra Kellox. De er lagt i Dokumentarkivet /roger Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 13.November.2014 Del på Facebook Svart 13.November.2014 Jeg renoverer båt og en ting som aldri har virket er VDO loggen. Såvidt jeg ser av det siste bildet så manger du negativ strømkabel... Skal stå ved siden av den røde. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Jan G Svart 9.August.2015 Del på Facebook Svart 9.August.2015 Kliner inn spørsmål jeg, har samme instrument. Hva er den blå "brikken" ca i midten? Der hvor man kan "code" med tall 1-2 etc? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
mthoms Svart 9.August.2015 Del på Facebook Svart 9.August.2015 Ja, ingen tvivl der. Uden 0-ledning kommer det ikke til at virke. Jeg lykkedes med at finde en beskrivelse af tilkoblingerne på nettet. Google ved alt. Den lille "blå brik" bruges til at korrigere visningen på instrumentet. Visningen skal verificeres ved hjælp af f.eks. en gps eller andet. De enkelte microswitch bruges, og vil alt efter indstilling justere visningen med et antal %, plus eller minus. Hvis jeg hitter den manual jeg fandt, vil jeg linke til den/uploade (=oplaste) den snarest. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
mthoms Svart 9.August.2015 Del på Facebook Svart 9.August.2015 https://baatplassen.no/i/topic/23390-vdo-sumlog-sl-electronic/ Den findes allerede i dokumentarkivet ... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
lgut Svart 22.August.2015 Del på Facebook Svart 22.August.2015 Hei har samme sumog.Lurer på hvor impelleren er plassert Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
lgut Svart 22.August.2015 Del på Facebook Svart 22.August.2015 Hei har samme sumog.Lurer på hvor impelleren er plassert Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 16.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2017 (redigert) Impelleren er jo plassert under båten naturlig nok. Dyre saker, men finnes pussig nok fortsatt å få kjøpt https://vdo-webshop.nl/en/133-sumlog-sensors-old-type Redigert 16.Oktober.2017 av Teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.