Jump to content

Sikring som går når starteren begynner


Pjolter

Recommended Posts

Var ute og koste meg på sjøen i dag, men når jeg kom inn til land igjen fikk jeg besøk ombord av en bekjent,  Vi pratet en times tid og da skulle jeg starte motoren igjen, men da gikk det en sikring (1a) jeg fikk skiftet den men den gikk også.  Jeg har ikke hatt tid til å feilsøke enda, ,men et par tips på vegen før jeg drar ut hadde vært fint.,  Lurer selv i mitt stille elektromangelfulle hode at det kanskje er tenningslåsen som har vært litt løs. Jeg rakk riktignok å sjekke at alle ledningen var der enda. så da vet jeg ikke.. Som sagt, et par tips hadde vært fint.

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Det samme skjedde meg i vår. Pusset alle kontakter slik at det vart god kontakt.

Vet ikke kva slags sikring som røk med deg, men hos meg var det en sikring som går frå starteren og opp til startknappen. Med meg røk sikringen kun når eg hadde kjørt motoren min 3-5 timer og når eg skiftet sikringen røk denne også, etter at motoren var blitt litt kaldere startet motoren.

Link to post
Share on other sites

  • 4 år senere...

Dersom du går inn på siden til Seatronic.no finner du en rekke manualer til Eber, bl.a. denne: http://www.seatronic.no/manualer/eber_pdf/...vedlikehold.pdf

Som du vil se krever bl.a. opptenning av brenneren ganske mye egergi. Jeg vil tro at det er behov for noe vedlikehold av en brenner som snart er 20 år gammel. Sikkert bare noe renhold med fjerning av sot samt bytte av brenner. Har du brukt brenneren med parafin/lampeoljhe for å renkjøre den fra tid til annen?

Hvor ofte og lenge har du brukt brenneren?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...