Jump to content

Det renner vann fra undersiden av motor, johnson 70 hk 1975


wilma

Recommended Posts

Ved kontroll av om det kommer vann ut av to hull under motordeksel (hvilket det gjør i en viss grad), oppdager jeg at det renner vann ut fra to-tre steder under motor, i forkant. Dette må nødvendigvis være kjølevann, men det skal jo ikke renne ut der. Ergo må det være noe galt. Har ikke hatt av motordeksel, men kan tenke meg at det samler seg i nedkant av motor og renner ut der det er åpent. Det kommer i en jevn strøm. Dette tyder i det minste på at impeller er ok, men det spørs jo om motoren får nok kjølevann(eller renner det ut etter at det har kjølt motoren?) Noen som vet hvor det lekker, og hvordan det kan fikses? Håper noen kan svare raskt da båten brukes daglig for tiden.

Link to post
Share on other sites

Jeg er nokså overbevist at også din motor har en kontrollstråle. Bare at slangen til dysen har hoppet av inne under dekselet og at vannet derfor kommer ut et annet passende sted. De 2 åpningene bak er svjv tomgangseksosutgangen. De gjør at motoren på tomgang ikke er nødt til å presse eksosen mot vanntrykket helt ned til propellen.

Link to post
Share on other sites

Jeg har fått det for meg at motoren ikke har kontrollstråle, kjøpte den i fjor og har ikke sett noe slik, med unntak av de to hullene bak på motoren. Der kommer det ihvertfall litt vann, øker noe med turtallet. Men skal motoren ha kontrollstråle, og det ligger en slange e.l. og tømmer vann i bunn av motorkassa hadde jo det vært en bra løsning på problemet. Motoren bærer jo ikke preg av overoppheting. Jeg får sjekke opp dette nærmere i morgen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...